Gå til innhold

Vaske en lcd skjerm

volund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lunket vann med litt eddik i. Eddiken gjør at du lettere får av flekker og gjør det dessuten lettere å tørke skjermen slik at det ikke blir vannstriper på skjermen. (Vann med eddik har jo alltid vært anbefalt til vindusvask av denne grunnen)

Bruk helst en myk bomull fille, f.eks en ren hvit t-skjort i 100 % bomull som du fukter med vann/eddik. Tørk etter med en tørr del av fillen eller meget mykt papir

Ikke la fillen bli for fuktig, vri den godt. Det skal ikke renne vann av skjermen

Bjørn Ove

Funker jo fint med samme greie som man vasker goop vekk fra cpu med. Rødsprit, isopropanol, sprit etc.

Neida, du har ikke goop på en skjerm vel? Så vanlig vann, eller annet bra stoff som er laget til bruk på glass/blanke flater.

Tenkte på "ikke elektrisk ledende veske". Hadde følt meg litt mer safe ved bruk av det i forhold til vanlig springvann i tilfelle du skulle være uheldig å ha litt for masse på kluten...

Funker jo fint med samme greie som man vasker goop vekk fra cpu med. Rødsprit, isopropanol, sprit etc.

Neida, du har ikke goop på en skjerm vel? Så vanlig vann, eller annet bra stoff som er laget til bruk på glass/blanke flater.

Har fått anbefalt microfiberklut beregnet for brilleglass.

Avispapir er grovt, og kan ripe.

Tenkte på "ikke elektrisk ledende veske". Hadde følt meg litt mer safe ved bruk av det i forhold til vanlig springvann i tilfelle du skulle være uheldig å ha litt for masse på kluten...

Tørker du håret i badekaret/dusjen? Med det mente eg ta av strømmen, slå av skjermen :thumbup:

Husk du skal ikke overdrive.

Tørker du håret i badekaret/dusjen? Med det mente eg ta av strømmen, slå av skjermen :thumbup:

Husk du skal ikke overdrive.

Selvfølgelig funker det bra med vann og, men var bare ment som et tips om hva annet man kan bruke (hvis det skulle være noe som var vanskelig å få vekk). Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...