tolrol Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Har det kommet nye drivere til denne nå i det siste? Drivere som støtter annen programvare enn det teite tv/video-programmet som fulgte med? Anggående MSI tv@nywhere: Dette er driverne jeg bruker: 8606_v.2.79.1.65 Jeg bruker IntervideoPVS for å se TV. ChrisTV gir bedre bildekvalitet. http://www.chris-tv.com
hart Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Ny i gamet: Leste de to postene dine.. Støtter teorien om IRQ konflikt ja. Hva ser du under computer management -> system information -> hardware resources Tenker på bla IRQ. min maskin har IRQ18 delt mellom audio og videocapture delen.. Eneste forskjell på mitt og ditt kort er at jeg har fjernkontroll.
Ny i gamet Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 IRQ 10 er delt mellom de to ja, det er liksom det eneste jeg ser som kan være noenlunde i relasjon med kortet. PcTV Assistant oppgir at jeg ikke har tildelt kortet en interrupt eller at interrupten er delt med en annen komponent, og at kortet derfor ikke vil kunne fungere som normalt. Noen ideer?
buskmann Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Har to Pinnacle TV kort - PCTV med BT848 (gamle) og den nyere PCTV Pro. Den første kjøpte jeg i 1998, vil jeg tro, og den fortsatt virker. Følger du installasjonsanvisnig, vil du ikke ha noen som helst problemer med dem.... Dette er flåsete sagt. Hadde det vært så enkelt som å følge installasjonsveiledningen, så skulle jeg og mange andre ikke klaget. Men i Windows XP så kan det være et slit å få ting til å fungere. Jeg har enda ikke fått driten (Pinnacle PCTV) til å fungere i Windows XP SP1. Uten SP1 får jeg sett på TV hvis jeg bruker noen driver jeg fant på drivers.com, uvisst av hvilken grunn. Nå tror kanskje noen at det bare er meg som har problemer med Pinnacles produkter. En kikk på Pinnacles forum viser en mange ergrer seg grønn over et så elendig produkt og driverkompabilitet. Bare for å gjenta det, Pinnacle er sikkert bra når det fungerer, men jeg kommer aldri til å kjøpe det igjen. Og ja, jeg har hatt kortet lenge, i Windows 98 var det ikke noe problemer.
Supervisor Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Selvfølgelig at du skal finne folk som klager på forumet. Folk som ikke har problemer klager ikke..... og det er maaaaange av dem.... Tror du at Pinnacle har solgt bare noen få hundre kort, eller noen få tusen? Nei, de har solgt 10-tusenvis av kort og de fleste brukere klager ikke. Se, f.eks. Abit eller Asus forum - det er mange som klager på HK her på forumet, men uansett, Asus er fortsatt en av de beste HK produsenter. Så, enten problem er med deg eller med inkompatibilitet med ditt hardware....
buskmann Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Så, enten problem er med deg eller med inkompatibilitet med ditt hardware.... Tjener du penger for hvert Pinnacle-kort som selges? Selvfølgelig er det noen som får det til å fungere, jeg sier ikke noe annet. Men når det postes 20 innlegg om dagen på Pinnacles forum fortsatt over to år etter at Windows XP kom ut, så bør det ringe en bjelle. Du kan også søke på dette forumet, og du vil finne folk med problemer, til og med noen som ikke får brukt kortet sitt i det hele tatt. Poenget mitt er at det er lett å unngå disse problemene. Det er faktisk ikke vanskeligere enn å kjøpe noe annet enn Pinnacle. Det mest irriterende er Pinnacle har gitt ut en oppdatering som visstnok skal sikre kompabiltet med Windows XP, Vision 5.50. Den koster imidlertid 25 Euro. Pinnacle får ikke flere penger av meg, om noen skulle være i tvil om det.
Supervisor Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Så, enten problem er med deg eller med inkompatibilitet med ditt hardware.... Tjener du penger for hvert Pinnacle-kort som selges? Selvfølgelig er det noen som får det til å fungere, jeg sier ikke noe annet. Men når det postes 20 innlegg om dagen på Pinnacles forum fortsatt over to år etter at Windows XP kom ut, så bør det ringe en bjelle. Du kan også søke på dette forumet, og du vil finne folk med problemer, til og med noen som ikke får brukt kortet sitt i det hele tatt. Poenget mitt er at det er lett å unngå disse problemene. Det er faktisk ikke vanskeligere enn å kjøpe noe annet enn Pinnacle. Det mest irriterende er Pinnacle har gitt ut en oppdatering som visstnok skal sikre kompabiltet med Windows XP, Vision 5.50. Den koster imidlertid 25 Euro. Pinnacle får ikke flere penger av meg, om noen skulle være i tvil om det. .... nå er jeg sikker at problem er ikke i hardware, problem er i deg..... (no hard feelings) 5.50 oppddatering er HELT GRATIS (hva snakker du om 25 euro???) Se her ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/ Klarer du ikke å laste den ned kan jeg sende den til deg på CD-en. Bare send PM med ditt navn og adresse..... Forresten, jeg sier ikke at Pinnacle er best. Du kan lese i en av mine tidligere innlegg at jeg anbefalte helt annet kort (Winfast TV 2000 XP Expert edition)
enden Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 dinside kommer med en sammenligning av alle løsningene de har prøvd snart. Vet testetene derfra er så som så, men det kan jo hende de sier noe fornuftig
buskmann Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 (endret) 5.50 oppddatering er HELT GRATIS (hva snakker du om 25 euro???)Se her ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/ Godt de har tatt til fornuft. Edit: Det har de ikke. Se neste innlegg. Fikk faktisk tilbud pr e-post om å kjøpe programmet. Det er ikke aktuelt å smelle inn dette for meg, jeg rører ingenting nå som det faktisk fungerer her hos meg. Endret 28. januar 2004 av buskmann
buskmann Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 (endret) 5.50 oppddatering er HELT GRATIS (hva snakker du om 25 euro???) Jeg syntes det var rart at jeg skulle huske så feil. Så jeg lette litt. Dette er det jeg fant. Denne linken fungerer ikke helt, men man finner det ved å velge Norge, Upgrades og så TV Viewing. Den oppgraderingen du refererer til, gjør at man mister funksjonalitet. Det krever nemlig en allerede installert 5.xx-versjon av programmet. Ellers får man i praksis et Rave-kort, selv om man har Pro eller Studio. Så i stedet for å gi den nødvendige softwaren gratis til de som allerede har betalt for kortet, så krever de 25 Euro. Det er et råttent forretningskonsept. Endret 29. januar 2004 av buskmann
klunde Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Må egentlig bare si meg enig i klagene på support fra Pinnacle. Les litt i forumene deres så skjønner du at de har en overvekt av missfornøyde kunder... Men er det noen her som har noen erfaringer med Hauppauge WinTV-PVR 250/350 kortene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå