Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Har nettopp fått en gammel pc med intel Advanced/ml hovedkort. Prosessoren er en pentium 133. 16 Mb Edo ram. Skulle legge inn win 98, men maskina vil ikke starte setup fila......Noen som vet hvorfor....for lite ram kanskje?? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Hohoho edo ram...har du oppstartsdiskett? Er det cd-rom på den? Lenke til kommentar
Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Ja, har oppstartsdiskett, setter inn cd-en, og prøver så å kjøre fila, men får bare feilmeldingen "avbryt, prøv på nytt, fortsett" så What to do? Lenke til kommentar
Ullsokk Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 merkelig har ikke opplevd det før det kommer bare det hele tida eller.. hvilken setup fil kjører du? Lenke til kommentar
Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Det kommer bare på den maskina. Har lastet os-et på min andre maskin. Ikke noe problem. Er ikke helt sikker på hva du mener med hvilken setup fil jeg bruker. Det er ihvertfall den som ligger i rota på cd-en. Lenke til kommentar
Dr. Høietun Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 jeg hadde et problem med det før, da var det rammen sin feil. kjørte 48ram, men siden den ene rammen sto enkelt så fikk jeg ikke installert win98 min konklusjon: sjekk at det ikke er no bugs med rammen.. Lenke til kommentar
Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Tror ikke det er rammen. Win95 lå inne før jeg formaterte, så den skulle være ok. Noen som vet hva som er minimum av ram for å kunne kjøre win98. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Microsoft har svaret Minimum 16 MiB RAM (24 MiB anbefalt - hahahaha) Lenke til kommentar
Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Siden jeg da har nok ram, så skjønner jeg ikke hvorfor den setup fila ikke vil starte. Fikk som svar at det var "feil i Exe-fil", men det er det garantert ikke. Man skal plages litt, ikke sant? :smile: Lenke til kommentar
copycatz Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Det kan jo være CD-ROM'en som ikke er så god og har problemer med å lese CDen. Kanskje du skulle forsøkt å kopiere install-filene over til hardisken før installasjonen? (Hvis du har nok plass da) Får du tilgang til CD-ROMen? (f.eks opplisting av filer osv) Lenke til kommentar
los_bordos Skrevet 12. mars 2002 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 prøv å laste ned en win 98 oppstartsdisk fra http://www.bootdisk.com, de har endel tools som kan hjelpe på kranglete maskiner, anbefaler å kjøpe litt mer ram, du finner det på sjapper for brukt datautstyr til ca ingen penger Lenke til kommentar
Stjernen Skrevet 12. mars 2002 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. mars 2002 Copycatz min venn! :smile: Det var innertier. Det gamle skrotet av en cd-rom klarte ikke å kjøre setup.fila. Rart egentlig....den klarte å vise filene, men altså ikke å kjøre dem...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå