mhagen3 Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hei! Har pc'er i 3 forskjellige rom. 1) 2 stk i det rommet ngt-boksen står i. Her er det også en switch 2) En gammel haug i et annet rom. 3) En pc i et tredje rom. Tenkte å sette opp pc'en i rom 2 som en peer-to-peer maskin. Siden dette er en eldre maskin, vil den sikkert gå med forholdsvis høy cpu-load mesteparten av tiden. For å slippe å legge dobbelt par med ledninger fra rom 1 til rom 2, tenkte jeg å dele internett-tilkoblingen fra rom 2 til rom 3 ved å ha to nettverkskort i pc'en i rom 2. Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren?
agvg Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren? Hvis ideen er og bruke ICS i windows så skulle det ikke forundre meg. Ville det ikke være mye enklere og spandre ca 200,- på en 5-porters switch i stedenfor og lage noe slikt søl?
Zvinx Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Vil manglende datakraft i pc'en i rom 2 kunne begrense hastigheten til rom 3? Eller kjøres denne trafikken utenom prosessoren? Hvis ideen er og bruke ICS i windows så skulle det ikke forundre meg. Ville det ikke være mye enklere og spandre ca 200,- på en 5-porters switch i stedenfor og lage noe slikt søl? Helt enig... Kjøp heller en swich, og ja... Pc'en kan begrensen hastigheten, men det er vel ikke på CPU kraft det går, heller Hk/Ram som skal overføre inett signalene fra det ene nettverks-korte til det andre...! Det blir nok bare søl....!
mhagen3 Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 Sikkert, men jeg har jo allerede en switch som deler kabelen i 3. Håpet jeg kunne "henge" den ene pc'en på en av kablene uten å måtte til med ekstra switch (eller dobbelt kabelsett...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå