DevN Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 (endret) Har hatt problemer som dette før, at maskinen låser seg litt i noen sekunder. Men ikke så ofte som nå. Nå skjer det utrolig ofte. Altså musepekeren kan jeg røre på, men Start-linjen er helt låst, jeg kan merke et ikon på desktopen, men når det er gjort, så er blir det også låst. Så "låser det seg opp" etter 10-30 sekunder. Regner med det er XP, siden jeg aldri har hatt slike problem i andre Windows. Maskinen min skulle være bra nok (AMD XP2500+ og 2x512MB DDR). Diskopprydding løser ikke problemet, System Restore har ikke et tidligere tidspunkt når det funket fint. Løsninger? Har forøvrig Windows XP Pro (engelsk) med Service Pack 1. EDIT: Skrivefeil Endret 25. januar 2004 av zalo
eiriksen Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Du har sikkert noen programmer som tar hele systemressursne og litt til, f.eks antivirus er ressurskrevende. Sjekk ut hvem som bruker mest CPU og minne i Task manager
DevN Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 Egentlig ikke... screenshot. Har kjørt Spybot S&D, har fjernet 3 Gator-greier, og en MSWorks-greie. Mer var det ikke. Noe annet program som kan rydde opp? Hva med defragmentering? Kan det hjelpe?
eiriksen Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hva med defragmentering? Kan det hjelpe? Hvis du har innstallert en hel del i det siste så vil en defrag være tingen
NoLimit_^ Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 Hadde samme problemet, en av harddiskene mine var litt ødelagt, den skrudde seg av og på hele tiden, og gjorde hele maskinen tullete...
DevN Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 (endret) Men crap da. Har bare en WDC 120 GB HD. :/ Får håpe den ikke har tatt kvelden. Den kjører hver eneste natt og er mye i bruk. Er det dårlig kvalitet på de? Lager normalt med støy i hvertfall. Tar defragmentingen over natta, hvis jeg husker på det. [EDIT: Skrivefeil] Endret 25. januar 2004 av zalo
DevN Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Defragmentering hjalp ikke! Ok, første steg nå blir å avinstallere Service Pack 1 og (kanskje) legge den inn igjen. Andre steg (hvis første ikke virker) blir å kontakte Microsoft. De har alltid vært ganske greie mot meg med support, annet enn at jeg må vente 1-5 dager (e-post).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå