Trigger-Happy Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 (endret) Noen som vet om denne er noe bra? Om den passer til PowerColor 9800pro? http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=4&s=pl Eller er denne med den ekstra viften bedre? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Endret 25. januar 2004 av Trigger-Happy
ChNPP Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Hvordan tar du av vifta på powercolor kortet på en trygg måte? Det er enklere enn du tror, det er ikke skruer som holder vifta fast i kortet men rett og slett en slags plugg! Bruk en 'nebbtang' så du kommer til, klyp til å dra. Tvilsomt at pluggene kan brukes senere. Jeg satt først med ei tang å skrudde og skrudde uten at noe skjedde helt til jeg ble lei å dro til Må si at jeg har gjort dummere ting enn akkurat det he-he! Lykke til!
Trigger-Happy Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Nå er Color Power Radeon 9800 pro-kortet ukens tilbud på Komplett. 2095kr!!! Burde jeg kjøpe det eller????
ChNPP Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Nå er Color Power Radeon 9800 pro-kortet ukens tilbud på Komplett. 2095kr!!!Burde jeg kjøpe det eller????
Trigger-Happy Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 (endret) Vet noen om den VGA-kjøleren til Zalman med vifta innstallert tar veldig mye plass?? Endret 26. januar 2004 av Trigger-Happy
felge Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 har vannkjøling så vet ikke noe om den dere skralle viften, men nå koster bare power color 2,1k på komplett ...
Trigger-Happy Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 Jeg har lyst til å få meg det power color kortet, men har planer om å kjøpe ny kjøler med en gang... Men jeg har problemer med å velge mellom disse to... De er jo ganske store også, ikke sikkert at jeg får plass Zalman: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP Thermaltake: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1655 Hvis jeg skal kjøpe Zalman sin, kommer jeg sikkert til å kjøpe den ekstra vifta, men den tar nok en del plass også.. SÅ! Hvilken er den beste!?
ChNPP Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 Kjøp Zalman! Vifta MÅ du ha, også annbefalt av zalman når den skal brukes til Radeon 9800! Du mister en PCI plass pga heatpipen, vifta kan kanskje skape problemer hvis du monterer et kort som er bredere enn Radeon kortet. Flytt det ev i en PCI brønn lengre ned. Husk at viften er stor, den dekker hele 3 PCI brønner under AGP! Fjern dekselet til den ledige brønnen så varm luft siger ut, noen påstår hele 5c i ett lukket kabinett!
ChNPP Skrevet 26. januar 2004 Skrevet 26. januar 2004 PS. Kjøper du zalman settet og legger det siden av den orginale kjølevifta, tørr jeg vedde penger på at du vil få en god latter! Det er som å stappe en V8'er i en lada... X10!
Trigger-Happy Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Skrevet 26. januar 2004 (endret) HEHEHE Men en ting, du sa at den tok opp 3 pci plasser under agpslotten, men over da? Får jeg dårlig plass til hovedkortet og en brønn med kabinettvifter?? Det var derfor jeg lurte på å kjøpe den Thermaltake-kjøleren istedet. I følge Microplex er Thermaltake sine mål følgende: B: 45mm D: 45mm H: 10mm Detter viker jo ikke stort i forhold! Endret 26. januar 2004 av Trigger-Happy
ChNPP Skrevet 27. januar 2004 Skrevet 27. januar 2004 Plassen virker grei, siden heatpipen ikke er så veldig 'dyp' montert på kortet. Jeg syns å husk at noen CPU kjølere og/eller system kjølere kan være en hindring på visse kort. Finn siden til zalman å sjekk dette nærmere, gode animerte illustrasjoner og info der. Husker desverre ikke direkte link dit, men sjekk om det ligger noe på microplex. Kan ta bilder av mitt oppsett om du vil, men må vente på dagslys, blitsen gir mye gjennskinn i komponentene. Skal ikke uttale meg om Thermaltake kjølere siden jeg ikke har kjennskap til den, bare ser på størrelsen jeg.
Trigger-Happy Skrevet 27. januar 2004 Forfatter Skrevet 27. januar 2004 (endret) Takk skal du ha! Planlegger å kjøpe Power Color Radeon 9800pro i løpet av uka, siden det er ukas tilbud på komplett. Men som sikkert de fleste har hørt, er visst vifta skrall, sderfor tenkte jeg på en av de løsningen jeg har nevnt over. Men det viser seg jo at de er veldig store.. Det ville derfor vært veldig fint om noen hadde målene til en av de eller begge Endret 27. januar 2004 av Trigger-Happy
ChNPP Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Her er to bilder av zalman kjølersettet. Første bildet viste den orginale kjøleren oppå zalman, litt større ikke sant? Andre bildet viser hvor langt ned vifta strekker seg.
Trigger-Happy Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 (endret) TUSEN TAKK! Det der var akkurat det jeg trengte. Jeg har ingen pci-kort, bare brukt en del brackets til firewire utgangen fra hk, og diverse andre ting fra hk so maltså da ikke er PCI-kort. Og det ser jo ut som at selv om den vifta går over 3 pci slots, så er den et stykke ut, og ledninger kan vel dyttes litt unna tenker jeg.. Ikke sant? Forresten: Fulgte det med noen form for kjølepasta? Endret 28. januar 2004 av Trigger-Happy
ChNPP Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 TUSEN TAKK! Det der var akkurat det jeg trengte. Jeg har ingen pci-kort, bare brukt en del brackets til firewire utgangen fra hk, og diverse andre ting fra hk so maltså da ikke er PCI-kort. Og det ser jo ut som at selv om den vifta går over 3 pci slots, så er den et stykke ut, og ledninger kan vel dyttes litt unna tenker jeg.. Ikke sant? Forresten: Fulgte det med noen form for kjølepasta? Blidet lyver litt, men den dekker ikke mer enn akkurat 3 plasser selv om det ser slik ut. Ja ledninger kan dyttes og buntes vet du, de gule og røde du ser på bildet er bryterene til katode lysene, de kan jo monteres fek i front. Kjølepasta ja, to tuber følger med heatpipen, en i reserve. med det er ikke store tubene nei he-he!
Trigger-Happy Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Bra! Nå har jeg bestilt powercolor radeon9800 pro og samme kjøleren som på bildet! Det blir morro d
Silverino Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 (endret) hva er alle så negative til Powercolor for? i f.eks. usa er PC mere kjennt enn sapphire... anyway, kjøpte nettopp powercolor 9800 pro 128 selv, og er storfornøyd... i et kabinett totalt uten luftsurkulasjon så overklokka jeg rett til 430 (core) uten problemer..gidda ikke å prøve mere før jeg får nytt kabinett... vifta er gulle den! Edit: jaja, vi har da litt skriveleif her Endret 2. februar 2004 av HobbiZ
MistaPi Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 128 vs. 256 er ingen forskjell...ENDA"lagg". Call of Duty: You will also see that the RADEON 9800 PRO 256MB outperforms its 128MB cousin by 29% at 1600x1200http://www.firingsquad.com/hardware/call_o...y_ati/page7.asp Tomb Raider: Angel of Darkness With 4X FSAA enabled the back buffer and depth buffer requires 4 times as much memory space as normal, coupled with the fact that newer titles are storing larger vertex buffers on the board, there is less space available locally for textures, hence in this title some of the textures are being pushed to system RAM. Because textures that need to be addressed from system RAM are done so over the AGP bus, with only a bandwidth of 2GB/s at AGP8X transfer rates, this decreases the overall rendering performance. As a result of this, at high resolutions there is as much as a 21% difference between the 9800 PRO 128MB and the 9800 XT, and 25% between the 9700 PRO and 9800 XT. -Beyond3D UT2003: With 4X FSAA enabled it would appear that the 128MB boards performing much lower than would be expected given their theoretical differences, and hence it's reasonable to assume that again there are some textures being addressed from system RAM and slowing their performance down. -Beyond3D Også FS2004 viser forskjell. Eks. Max Payne 2 på absolutt full grafikk med full kantutgjevning skulle vistnok kreve 180mb skjermkortminne, men det funka fett for det, uten anntydning til Hvor har du det ifra? Trekker man ifra framebufferet (1600x1200?) så ligger man på samme textures size som Doom3.
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 (endret) Eks. Max Payne 2 på absolutt full grafikk med full kantutgjevning skulle vistnok kreve 180mb skjermkortminne, men det funka fett for det, uten anntydning til Hvor har du det ifra? Trekker man ifra framebufferet (1600x1200?) så ligger man på samme textures size som Doom3. Det kommer opp på starten av spillet etter du har stilt grafikken... Anngående hakkingen (lagg): Det er min helt egen oppfatning. MITT øye klarer ikke å se hakking noen steder. Selvfølgelig kan man sikkert sette på et FPS-meter ell no, men JEG ser ikke noe. Har sikkert litt å si hva slags PC du har også da Mine specs. P4800FSB2,8MHz@3,2MHz 1024mb pc3200 ram Endret 2. februar 2004 av F-r-e-d-r-i-k
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå