Gå til innhold

får ikke slått på AA og AF i OpenGL

Prelude

Anbefalte innlegg

Skrevet

som topic sier, jeg sliter med å få slått på AA og AF i OpenGL med mitt Radeon 9700Pro kort.

ting jeg har prøvt..

formatert og reinstallert Win2K, DX9.0b

bytte driver fra 3.7, 3.10 til 4.1 og tilbake.

OGL optimal quality -> apply -> ok -> reboot

OGL optimal quality -> apply -> monitor -> bytte HZ -> reboot

OGL optimal quality -> apply -> ok -> advanced -> monitor -> bytte hz

det samme som ovenfor men bruke OGL custom settings isteden. men samma F*** hva jeg gjør så forblir AA og AF avslått. :(

har lest på Rage3D's forum at å bytte HZ på skjermen etter forandring på AA&AF skal hjelpe driverene med å huske at dem funksjonene skal være på, og det har fungert for meg med tidligere grafikkdrivere men ikke nå lenger.

altså, kontrollpanelet viser OGL AA&AF instillinger korrekt men ingen OGL spill blir behandlet med de funksjonene

i Direct3D så fungerer AA&AF fint.

noen tips på hvordan jeg kan få slått på AA&AF i opengl spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har prøvt med Rage3D tweak, satt alle 3D instillinger til default i kontrollpanelet og så gått inn i tweak programmet og satt OGL instillinger der men det hadde ingen effekt.

Skrevet (endret)

For det første veit jeg ikke hva du skal med Antialiasing i spill.. det ødelegger mere enn det hjelper! alt blir ekkelt å blura

Hvilken spill er det dette gjelder? regner med at det er halflife siden Ati ikke støtter antialiasing i 16bits farger (kan stille inn på 32bits i settings i 1.6) og antistrophic filter er like lett å legge merke til! gl hf

btw. til half-life ser det ut som om omega 3.9 drivern funker best til cs atm 3.1 og 4.1 driverne var elendige med tanke på bildekvalitet i 640x480

http://downloads.driverheaven.net/omega/ra...omega_2496c.exe kan ta litt tid å laste ned *warning* :O

Endret av Sandiz
Skrevet
For det første veit jeg ikke hva du skal med Antialiasing i spill.. det ødelegger mere enn det hjelper! alt blir ekkelt å blura

Dagens AA implentasjoner+AF blurer ganske lite og litt bluring er etter min mening mye bedre enn masse aliasing artifacts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...