Prelude Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 som topic sier, jeg sliter med å få slått på AA og AF i OpenGL med mitt Radeon 9700Pro kort. ting jeg har prøvt.. formatert og reinstallert Win2K, DX9.0b bytte driver fra 3.7, 3.10 til 4.1 og tilbake. OGL optimal quality -> apply -> ok -> reboot OGL optimal quality -> apply -> monitor -> bytte HZ -> reboot OGL optimal quality -> apply -> ok -> advanced -> monitor -> bytte hz det samme som ovenfor men bruke OGL custom settings isteden. men samma F*** hva jeg gjør så forblir AA og AF avslått. har lest på Rage3D's forum at å bytte HZ på skjermen etter forandring på AA&AF skal hjelpe driverene med å huske at dem funksjonene skal være på, og det har fungert for meg med tidligere grafikkdrivere men ikke nå lenger. altså, kontrollpanelet viser OGL AA&AF instillinger korrekt men ingen OGL spill blir behandlet med de funksjonene i Direct3D så fungerer AA&AF fint. noen tips på hvordan jeg kan få slått på AA&AF i opengl spill?
MistaPi Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Du kan jo prøve å justere AA/AF med bruk av tweak program som f.eks aTuner eller Radlinker.
Prelude Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 har prøvt med Rage3D tweak, satt alle 3D instillinger til default i kontrollpanelet og så gått inn i tweak programmet og satt OGL instillinger der men det hadde ingen effekt.
MistaPi Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Nei da vet jeg ikke. Du kan jo høre på Beyond3D, kanskje det er noen som kan hjelpe deg der.
Prelude Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 mystiske greier dette. forstår rett og slett ikke hvorfor OGL spill ikke får AA&AF
Sandiz Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 (endret) For det første veit jeg ikke hva du skal med Antialiasing i spill.. det ødelegger mere enn det hjelper! alt blir ekkelt å blura Hvilken spill er det dette gjelder? regner med at det er halflife siden Ati ikke støtter antialiasing i 16bits farger (kan stille inn på 32bits i settings i 1.6) og antistrophic filter er like lett å legge merke til! gl hf btw. til half-life ser det ut som om omega 3.9 drivern funker best til cs atm 3.1 og 4.1 driverne var elendige med tanke på bildekvalitet i 640x480 http://downloads.driverheaven.net/omega/ra...omega_2496c.exe kan ta litt tid å laste ned *warning* :O Endret 23. januar 2004 av Sandiz
MistaPi Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 For det første veit jeg ikke hva du skal med Antialiasing i spill.. det ødelegger mere enn det hjelper! alt blir ekkelt å blura Dagens AA implentasjoner+AF blurer ganske lite og litt bluring er etter min mening mye bedre enn masse aliasing artifacts.
Prelude Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 I spill som f.eks Quake3, Jedi spillene, Return to Castle Wolfenstein med flere er det jeg ikke får AA&AF.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå