Gå til innhold

Skjermbildet er for mørkt. Hva gjør jeg?


asad

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste merket at skjermbildet, det vil si når jeg spiller spill eller ser på screeners fra spill er alt for mørkt, det går av og til nesten ikke an å se noe. Dersom det er lysstyrke justering i selve spillet , er dette greit. Men ofte er det ikke det. Skejrmbilder fra spill og liknende er det umulig å se noe som helst på. Jeg har prøvd å justere lysstyrken i "options" men dersom jeg justerer det til nivået jeg synes duger til å se på bilder, er da skjermen altfor lys generellt.

 

Finnes det et program som fikser dette? Er skjermen min ødelagt? Jeg har prøvd powerstrip, men det hjalp ikke noe særlig.

 

Jeg er veldig takknemlig hvis noen finner ut hva problemet er. :cry:

 

Edit: skrivefeil

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. hva med voltstyrken på skjermen? noen skjermer (om ikke alle?) kan en justere voltstyrken på i menyen. Kanskje denne står til 0.7 istedet for 1.0?

 

Ja, har erfaring med at ATI-skjermkort sliter med lysstyrken på videoavspilling og i spill, men dette er gamle skjermkort (rage2) med gamle drivere. Rart hvis dette skulle være tilfellet på ditt nye 9500-kort.

Lenke til kommentar
Eventuelt anskaff deg programmet Powerstrip, da kan du modifisere lysstyrken mens du er "in-game" ved å trykke ctrl+alt og så enten + eller - om du skal ha opp eller ned styrken.

Hallo? Det står at han har prøvd Powerstrip.

Det at han har prøvd Powerstrip kom med i "editen" hans etter at jeg nevnte det.

 

Jeg brukte heller lang tid på å skrive dette svaret siden jeg drev med en del andre ting på siden her, og la ikke merke til at han ahdde kommet med det.

Endret av Mello
Lenke til kommentar
Fetteren min hadde akkurat det samme problemet, og det var på grunn av at skjermen begynte å synge på siste verset. Han brukte forresten powerstrip til å fikse problemet ditt. Han har nå fått en ny skjerm, og det funker fett nå.

søren...det er det jeg frykter. Har ikke særlig penger til å kjøpe ny skjerm... håper det er en annen måte å fikse dette på. :cry:

Lenke til kommentar
Fetteren min hadde akkurat det samme problemet, og det var på grunn av at skjermen begynte å synge på siste verset. Han brukte forresten powerstrip til å fikse problemet ditt. Han har nå fått en ny skjerm, og det funker fett nå.

håper det er en annen måte å fikse dette på. :cry:

som jeg sa, han brukte powerstrip når han skulle spille... som en annen i denne tråden sa

Lenke til kommentar

Det er ATI-korta som er innstilit med så lav "brightness" merker dette i forhold til nvidia sin kort.. ikke at jeg synes det er noen ulempe, nvidia korta er fremstiller jo bilder så grått å trist som du får det spør du meg.

 

Men det er bare til å stille opp brightnessen under "farger" på skjerminnstillinger.. d funket ihvertfall hos meg

 

gl :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...