Gå til innhold

abit nf7-s starter ikke opp. :no:


Filantropen

Anbefalte innlegg

Fikk delene i går, og systemet starter ikke opp når jeg har satt det sammen.

 

Abit nf7-s hovedkort

2X Twinmos 512MB ddr pc3200

AMD athlon xp2500+

cooler master aero7+ prosessorvifte

 

Det lyser et grønt og et rødt lys på hovedkortet, plus en lang tone etterfulgt av en kort tone når jeg prøver å starte opp, jeg har prøvd med et nyere agp grafikkort kort og et eldre pci grafikkort. pci kortet virker iallefall for det bruker jeg nå på en annen maskin. Det står ikke noe om verken lys eller lyd i abit manualen. Noen som hvet hvordan jeg gan finne ut hva som ikke virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk delene i går, og systemet starter ikke opp når jeg har satt det sammen.

 

Abit nf7-s hovedkort

2X Twinmos 512MB ddr pc3200

AMD athlon xp2500+

cooler master aero7+ prosessorvifte

 

Det lyser et grønt og et rødt lys på hovedkortet, plus en lang tone etterfulgt av en kort tone når jeg prøver å starte opp, jeg har prøvd med et nyere agp grafikkort kort og et eldre pci grafikkort. pci kortet virker iallefall for det bruker jeg nå på en annen maskin. Det står ikke noe om verken lys eller lyd i abit manualen. Noen som hvet hvordan jeg gan finne ut hva som ikke virker?

Plukk ut den ene ram brikken... tror kanskje 1 port eller 1brikke som er defekt

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg prøvd å bytte plass med ram brikkene, og jeg har prøvd begge brikkene alene i slot 1. Pipinge høres ut cirka sånn som dette døtt-duut. piper ikke lenge, bare en kort mørk etterfulgt av en kort litt lysere tone(sa feil tidligere). merkelig at det ikke står om dette i manualen. det er ett rødt lys på hovedkortet når maskinen står av, og et grønt tennes ved siden av når jeg slår (prøver) på maskinen. er det ingen ting som kan indikere på at prosessoren ikke virker?

Lenke til kommentar

i manualen står det faktisk spesifikt at hvis jeg har to 3200 ram brikker fungerer det best i slot 1 og 2, så det var der jeg satte de første gang. nå har jeg forsøkt å sette de i forskjelliga andre slots(det er tre) og samme pipingen hver gang. kan det faktisk være at jeg har fått to ødelagte ram kort? skulle hatt noen andre ram brikker å teste med...

Lenke til kommentar

Vel, om jeg ikke husker helt feil, skal det mye til for at pcen ikke starter med ødelagte ram brikker. Har selv hatt en ødelagt en gang, og da fikk jeg installert windows xp...sånn halv veis ihvertfall. Den kom med error på mange forskjellige filer og viste meg noen helt ville feilmeldinger.

Men sjansen er veldig liten for at begge brikkene er ødelagte, MEN den er der. Mulig hkortet er ødelagt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...