Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mitt SMC WLAN-nett er ustabilt


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp med wlan.

 

Min bærbare PC med innebygget WLAN kobler seg av nett med gjevne mellomrom. :angry:

Den kobler seg helt ned og begynner å scane etter nye kanaler. Lysene på acesspointet slukker i et sekund(ikke power).

Nettet kobler seg ned ca hvert 3 minutt. Jeg har prøvd med forskjellige kanaler og konfigurasjon uten nevneverdig hell.

 

Det er ikke flere lignende nett i området. De andre PC'ene med nettverkskabel kobler seg ikke ned, her er det ingen problemer. Det betyr at det ikke er noe problemer med ADSL linjen.

 

Maskinvare:

 

-ADSL modem - SMC7008ABRV2 (ruter) - SMC2455W(acesspoint) - Fujitsu Siemens Lifebokk E7110.

 

Er det noen her i dette forumet som kan tenke seg å gi meg noen gode råd eller om det er noen som har opplevd det samme med sitt nett?

Endret av John Kr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg kjørte ukryptert nettverk og windows ville ikke la meg få lov til dette

Jeg har ukryptert nett hjemme med MAC-godkjenning istedetfor og har aldri hatt problemer med at nettet detter ned, har XP/98/CE/linux-maskiner.

 

Jeg ville sjekket om det finnes noen firmware-oppgraderinger til kortet ditt eller accesspunktet. Jeg har en 3Com og så i readme-fila til en oppdatering at de hadde rettet noen problemer alle det du er borti.

 

Siden SMC og 3Com har stort sett like komponenter kan det være lurt å sjekke med SMC for firmware-oppdatering.

Lenke til kommentar
Har vært borti samme biten jeg, men det var fordi jeg kjørte ukryptert nettverk og windows ville ikke la meg få lov til dette, prøv å sett på krypteringsnøkkel og se om det funker.

Jeg har hatt dette acesspointet noen uker. I startfasen hadde jeg kryptering, men tok det bort ifm oppgradering av firmware.

 

Så nå er den ikke kryptert, men har lagt inn at det er bare denne bærbare PC som får aksept til dette nettet.

 

Har også byttet router fra SMC 7004BR til SMC 7008ABRV2. Samme resultat.

 

Jeg skal prøve dette med kryptering i kveld.

 

Takker for tipsene ;)

Lenke til kommentar

Dette sendet jeg til Komplett

 

Har en SMC EZ Connect Turbo Aksesspunkt 22 Mbps / SMC 2455W som jeg plages en god del med siden jeg kjøpte den av dere. Nå har jeg gitt opp og må ha bistand fra dere.

 

Jeg mister uregelmessig forbindelsen med aksesspointet både på LAN og WLAN siden. Det er uregelmessig hvor ofte den detter ut, men etter sendte ca 2500 data pakker så detter den av LAN og WLAN, det vil si ca 2 minutters mellomrom dersom du laster ned noe. Den kobler seg helt ned å restartes.

Jeg har oppgradert til siste firmware versjon (w v.1.2 (4x mode) og har samtidlig byttet ut min ruter fra SMC 7004BR til SMC 7008ABRV2 uten positivt resultat. Jeg trudde faktisk først at feilen lå i rutere. Jeg har også prøvd 2 ganger å resette aksesspunktet, her fulgte jeg veiledningen i brukerhåndboken. Dette ga heller ikke noe positivt resultat. Har også prøvd å bytte ut nettverkskabelen mellom aksesspunkt og ruter, samme negative resultat.

Har også forsøkt å bytte til forskjellige kanaler og koblet kryptering på/av. Jeg trur jeg har forsøkt snart alle alternativene på konfigurasjon.

 

Antar at feilen ikke ligger i den bærbare PC’en pga at man ikke får kontakt med aksesspointet via LAN (med andre PC’en med nettverkskabel) i den tidsfasen den detter ut av WLAN.

Det er ikke andre lignende WLAN i området som kan forstyrre signalet. Kan heller ikke se at det er andre ytre påvirkninger som høyspent og lignende.

Kanskje en ting å merke seg, er at begge de 2 grønne lysene slukker når jeg mister kontakten. Når jeg slår av den bærbare PC’en så lyser begge lysene. Dette oppfater jeg også slik at feilen ikke kan ligge i PC’en, men må ligge i aksesspunktet.

 

PC’en er en ny Fujitsu Siemens Lifebook E7110 med innbygget Intersil WLAN nettverk. PC’en fungerer utmerket med nettverkskabel. Siste versjon av firmware/drivere er installert i PC for nettverket..

Lenke til kommentar
Dette er bare TULL! Om wlan utstyret er bra, og bra oppsatt så skal nettet holde seg stabilt og ikke falle ned i hytt og pine!

Ja jeg er enig med deg.

 

Har sendt SMC2455W i retur til Komplett.no.

 

Vi får se hva de finner ut av, men jeg må si at dette har irritert meg kraftig.

 

Bra at noen svarer som er enig med meg. :thumbup:

Lenke til kommentar

SMC går for å være bra. 3Com og SMC lages av samme komponenter.

 

Jeg har fortsatt tiltro til SMC, selv om jeg har plagdes en del med dere komponenter.

 

Ofte er det jo brukerne som har skylda, men jeg trur jeg har gjort alt riktig.

 

SMC'en er på tur tilbake til Komplett.no.

 

Vi får se hva de finner ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...