Gå til innhold

PowerColor 9800SE


Sigu

Anbefalte innlegg

Vil tippe at det er omtrent 0% sjangse for at du lykkes i og softmodde et 9800Se til et 9800.

Dette fordi 256som oftest har treigere minne og derfor vil få artifacts når du er ferdig med modden. ;)

128 har altså større sjangse for og lykkes :)

Minnet og VPU på et 9800SE kort kjører på samme hastighet som et 9800PRO kort så problemet ligger ikke der.

Det er liten sjangs for å få tak i et 9800SE kort som kan moddes nå siden alle nye kort leveres med 128 bits minne og softmodden krever 256 bit.

Kjøper man et 9800SE AIW så er det større sjangs for at modden fungerer siden de leveres med 256 bits minnebuss.

Suksessraten ligger på ca. 50%

 

Et 9800SE kort er generelt litt kjappere en 9600 kortene i de fleste applikasjoner/spill men i DX9 applikasjoner/spill (multitexturing) så yter kortet litt mindre enn 9600 kortene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært spekulert i om ATi lanserte SE for å selge de 9800 chippene som hadde noen ødelagte pipes. Etterhvert fikk de vel kvittet seg med de dårlige chippene og måtte da montere fullverdige chipper på SE kortene. Disse går det alltid ann å modde til PRO. På de gamle var det en god sjanse for at det ikke ville gå. Ikke rart om SE kortene selges med 128bits minne nå, siden det vil hindre moddinga.l

 

Btw: Kjøpe et PC 9800SE for ikke lenge siden (den gamle 9800SE'n tok kvelden), og det modda helt fint. :cool:

Lenke til kommentar
9800Se er faktisk i noen tester dårligere enn 9600Pro :thumbdown:

Vis meg ett spill der 9600pro er bedre du..

Jeg har hatt Hercules 9800SE AIW siden november, jeg syntes ytelsen er dritbra.

 

Edit, Kan vel føye til jeg har hatt gf2mx-200 siden februar før jeg kjøpte det kortet. Hvor godt kortet yter er relativt, men om testen du peker på gir ett nøyaktig bilde av ytelsen tror jeg ikke på.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...