Gå til innhold

Raidet tok kvelden.


askare

Anbefalte innlegg

Har bestandig vært heldig med de diskene jeg har hatt. Men i går kom "disktrollet" og tok meg.

Har to stk WD 120GB Caviar 8MB stående i stripesett. Disse har funket helt problemfritt frem til nå. Hadde et strømbrudd igår kveld, og etter dette så starter ikke den ene disken opp igjen.

Diskene har hatt god kjøling, og har blitt behandlet meget pent. (maskina har alldri blitt flyttet på, etter at den ble satt sammen for 1 år siden)

 

Så dermed er ca 200 GB borte. Neida, ikke helt da, har heldigvis tatt backup :yes: . Er vel kun en kveld med videoredigering som har gått fløyten.

 

Nå er jeg litt usikker på om jeg får dette på garantien. Det er temmelig beint 1 år siden diskene ble bestillt. Noen som har erfaring med garantiordning på WD disker?

 

Spekulerer litt på hvordan jeg skal sikre meg for ettertiden. Om jeg skal sette to disker i speiling, eller om jeg skal sette opp den ene 120 GB disken som en backup, mens jeg kjøper en ny disk til OS.

Spekulerer litt på en Samsung disk, har hørt mye fint om disse. Stille og lite varme. Noen med synspunkter?

 

Forslag mottas med stor takk.

 

askare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå begynt å tenkt litt på å bruke ekstern disk.

Noen som har erfaringer med disse Eksterne kabinettene som Komplett har? tenker da helst på eMagic 3.5" USB2. Tenkte jeg skulle sette inn en 120 GB Samsung. Blir jo en rimelig ekstern disk, ca 1400

 

Er fullstendig klar over at dette ikke blir en så rask løsning, og at FW er raskere.

Skal kun brukes for backup, og litt flytting av data mellom maskiner. Så hastigheten har ikke all verden å si.

 

Er disse eMagic-boksene stabile? bråker de?

 

askare

Lenke til kommentar
Har nå begynt å tenkt litt på å bruke ekstern disk.

Noen som har erfaringer med disse Eksterne kabinettene som Komplett har? tenker da helst på eMagic 3.5" USB2. Tenkte jeg skulle sette inn en 120 GB Samsung. Blir jo en rimelig ekstern disk, ca 1400

 

Er fullstendig klar over at dette ikke blir en så rask løsning, og at FW er raskere.

Skal kun brukes for backup, og litt flytting av data mellom maskiner. Så hastigheten har ikke all verden å si.

 

Er disse eMagic-boksene stabile? bråker de?

 

askare

Det er en del av disse i omkretsen rundt meg, og folk er generelt fornøyd. Dette er ikke noen rolce royce, men prisen tatt i betraktning er det et knall produkt. vil anslå at støyen fra selve skuffen ligger rundt gjennomsnitte. Husk at det meste av støy kommer fra selve harddisken.

Mener man får denne skuffen med firewire også, en liten 100lapp mer trur jeg.

 

Jeg vil anbefale produktet,når man setter prisen i betraktning. :thumbup:

men husk, det er som man sier: Kvalitet koster!

 

Håper dette hjelper deg litt.

 

Desverre vet jeg ikke hvordan det er med disse hdd'ene dine.

Ta å se hva kjøpsloven har å si. :yes:

 

-LiTe-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...