Gå til innhold

Web kamera på internettside/hjemmeside


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har nettopp fått meg et web kamera og vil derfor få det på en internettside. Altså jeg mener at når jeg skrur på web kameraet så skal bildene/videoen vises på den internettsiden. Er det noen internett side som man kan få dette til på¨en eller annen måte?? Er det gratis domener jeg kan få tak i til dette bruket?? På denne internettsiden vil jeg bare ha web kamera visning, visst dere forstår :ermm: .

 

Tusen takk for all hjelp på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned WebCamXP, et program som gjør din egen maskin om til "server" for webcamet! Så det blir http://<din ip>:8080 eller en hvilken som helst annen port du vil ha da!

 

Er en gratis 30-dagers prøveperiode du kan laste ned her

 

Have fun!

 

PS! det finnes andre lignende programmer på nett og (webcam32 tror jeg det er et som heter)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
OSTEBU:

Linux er mer en tøffe bilder. Det finnes mye gratis software på www.sourceforge.org | Linux finner du på www.linuxiso.org :thumbs:

:thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:

Helt korrekt! Skulle akuratt til å si det. Som dere burde vite så kjører jeg kun Linux,

allikevel streamer webcamet mitt ut bilder så lenge pcen står på. Alt dette er gjort med

gratis/Open Source programmer. Jeg anbefaler VAAAAARMT Linux + camsource, det er

et helt supert program som jeg ALDRI har sett noe Windows-greier har klart å

konkurrere med i det hele tatt. (Iallfall ikke noe som er gratis)

 

Hm, jeg kan gi dere adressa til webcamet, selv om det kan hende pcen er av og da er det

ikke oppe :] Men adressa er http://stream.velmont.net <- .. Alt dette starter automatisk

når jeg starter maskina, inget kluss. Camsource gjør maskina di om til en streaming

server, selv om den har evig mange muligheter, som at f.eks jeg streamer kun til en server

som har mye raskere ut-linje enn meg, så streamer alle de andre ned bildene ifra denne

serveren, på den måten kan jeg gi ut bilder til hundrevis av folk, på min lille ut-linje fra

NGT.. :) Smart? Ja, herlig, typisk Linux kan en si ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...