Grokster Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Etter nok en litt mislykket bios oppgradering har jeg et litt merkelig problem. Jeg har mistet kontakt med accesspunktet i den grad at jeg ikke kan logge meg på og gjøre endringer i oppsettet. Men samtidig så funker internett så den fungerer jo. Men det hadde jo vært greit å kunne gjøre endringer da, hadde før dette sperre på mac adresser hvis den er i bruk fremdeles kan jeg jo ikke legge til flere brukere. Noen som har noen råd? har prøvd å resette accesspunktet men med lite hell
kimandre Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 Når man flasher biosen på en ap, resettes hele apén. Jeg hadde samme problem, men det viste seg at ip adressen var endret, så jeg måtte bare bruke den nye adressen for å komme inn på den. Mvh Kim André
Grokster Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Skrevet 22. januar 2004 takk for svar, men det er jo selve kjernen i problemet. Hva er den nye ip adressen? Standard d-link er jo 192.168.0.50, men det er det ikke, de ip adressene jeg bruker er det heller ikke. Jeg har kjørt disverse nettverks scannere og accesspunktet kommer ikke opp i det hele tatt, men det blir vel en telefon til d-link
kimandre Skrevet 25. januar 2004 Skrevet 25. januar 2004 i dosmodus skriv ipconfig /all Standard gateway er som regel ip adressen til ruteren. Iallefall dersom den virker.
Grokster Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 hei så ikke svaret ditt før nå, takk for hjelp du hadde helt rett, problemet mitt var at accesspunktet hadde en annen ip range en mitt nettverk og dermed så kom jeg naturligvis ikke inn på den. tåpelig feil, men saken er fikset nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå