Gå til innhold

Ny worklog, ingen navn foreløpig..


Anbefalte innlegg

Skal nå begynne på nytt prosjekt, da jeg ikke var førnøyd med mitt "Gamle" kabinett.. Grunnen til at jeg ikke er fornøyd med dette er at det er litt for klokmete og platene jeg brukte ikke er helt 100%.. platene er vannskada og vridde..

 

Så over til begynnelsen på mitt nye kabinett, som skal være mye mer gjennomført/tenkt og ikke minst som skal bli ferdig! Skal også ha flere oppdateringer siden jeg skal bygge hele kabinettet ferdig før jeg skal montere hw.. Har ikke helt bestemt meg for hvordan det skal bli, men det blir nok sånn som på denne

 

tumbnail1.JPG

 

Kabinettet skal ha en ramme av 2*2 eller 1*1cm firkant tre, og alle platene skal være 6mm kryssfiner.. Kabinettet er designet for å ha god plass, men samtidig så lite som mulig(selv om det blir litt stort).. Kabinettet er også designa for å ha vannkjøling.. Selve måla på ramma blir nok 65(h)*60(d)*25(b)cm..

 

Dette er første innlegg, satser på å få kjøpt inn material til helga..

 

Så kom med deres meninger.. Har enda ikke noe navn, så bare kom med tips..

Endret av C0bra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skissa ser bra ut,

 

men prøv og få tanken inn i ein eller to 5,25 bays

dette skal kunne gje ein god del plass

Ja, men da blir kabinettet vanvittig mye høyere! Har designa det med 3 5,25" plasser og disse skal jeg bruke.. Skal få handla materialer på fredag, så det blir bygging i helga :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil anbefale 21x21mm etter egen erfaring. Og 6mm finer er heller ikke et dårlig valg ;)

 

Målene er utvendige eller invendige?

 

Men en tanke som slo meg: det er plass til fler 5,25" porter på framsiden med 65cm i høyden... Vil bli mye åpen plass som går til "spille" :p

 

Gleder meg til å se hvordan det går videre, spesielt flere bilder! :yes:

Lenke til kommentar
Vil anbefale 21x21mm etter egen erfaring. Og 6mm finer er heller ikke et dårlig valg ;)

 

Målene er utvendige eller invendige?

 

Men en tanke som slo meg: det er plass til fler 5,25" porter på framsiden med 65cm i høyden... Vil bli mye åpen plass som går til "spille" :p

 

Gleder meg til å se hvordan det går videre, spesielt flere bilder! :yes:

Så i workloggen din, fikk litt ideer.. Er ikke plass til flere på grunn av: hd/radiator og katode og på knapper...

 

Har forresten begynt på nytt oppheng til cd-rom i dag.. Holder på med dette på skolen(gk mek) så får ikke tatt noe bilder..

Lenke til kommentar

Da har jeg handla inn litt material.. Fikk kjøpt en svær 7mm kryssfinerplate for 245kr, ville bare kjøpe halve, men de solgte bare hele plater.. Skulle kjøpe 21*21mm list også, men det hadde de ikke så jeg får lete etter det på mandag..

 

Men nå er det dags for oppmåling :w00t:

Lenke til kommentar
Hørest bra ut! Spent på bilder jeg :thumbup:

Enig med muv, venter på bilder... på lørdag kanskje? "lørdagskos" :D

 

Skulle kjøpe 21*21mm list også

 

Må jo ikke kjøpe 21x21, men kanskje noe i nærheten hvis de har det inne... så slipper du(og vi ;)) å vente på å modde :p hehe

Lenke til kommentar

OPPDATERING

 

Endelig var home oppe så jeg får lasta opp bilder.. Det jeg har gjort til nå er: saget opp alle platene, saget opp og skrudd sammen ramma, laget "feste" for hk brett i rama..

 

En ting som er litt dumt er at jeg må lage ny frontplate og sannsynligvis bakplate i morgen, pga. jeg hadde glemt å ta med noen beregninger når jeg målte opp :cry:

 

Har fått ny stikksag og med den gikk all utskjæringa som en drøm! :yes:

 

Men nå til bildene:

 

tumbnail2.JPG

 

tumbnail3.JPG

 

tumbnail4.JPG

 

tumbnail5.JPG

 

De vinklene jeg har brukt er kjøpt på biltema for 11kr for 4stk med skruer.. det står 90grader men de er sånn ca 80 :dontgetit: Svensk kvalitet på sitt beste :p

Endret av C0bra
Lenke til kommentar

så bra ut det her! Elsker synet av treverk i mod :p

 

Sett noe kjente ved siden av så vi kan se størrelsen... melkekartong eller no ;) hehe

 

Kul hk-plate, ulik min metode. Morsomt å se variasjoner, og at de funker :D

 

Men! Treverket ser meget u-pusset ut :no: fyfy treverk er skjørt og trenger masse oppmerksomhet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...