Kalle_^ Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) En venn av meg har kjøpt Serial-ATA hardisk (jag vet ikke hvorfor han valgte ATA...) han har satt den inn i pcen, formatert den med oppstartdiskett fra Win ME. Nå når han har satt den inn sammen med den gamle IDE hardisken så finner har ikke ATA disken i win eller bios. Er det nån som var hva som kan være feil? og hva han burde gjøre? Han har: Seagate Barracuda 7200.7 80GB - IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM (den hardisken han hadde fra før...) Western Digital Caviar 250GB S-ATA - Special Edition 8MB cache 7200RPM (den nye hardisken han har kjøpt) Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A - nForce2 Ultra400/MCP-T,Dual LAN,Firewire (hovedkorte hans...) Endret 21. januar 2004 av Kalle88
Kalle_^ Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Hmm... ska se om jeg finner nåkka sånt. Takk hjelpa
wichtom Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 no problemos. funker ikke det så bare spør mere
Kalle_^ Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Va i så i biosen men fant ikke det der... er det nån som vet hvor det er i biosen? Det er et ASUS hovedkort. Det er en jumper som jeg tror styrer det... det står i manualen under jumpere: Serial ATA Setting (3 pin SATA_EN1) den står på enable(Defult) Er det noe annet som det kan være??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå