Gå til innhold

Har lagt inn bilder på pc'n


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn noen bilder på pc'n, men jeg klarer bare å åpne dem i photoshop. Når jeg forsøker å se på dem i word eller andre program, så kommer det bare en masse rare firkanter og bokstaver. Noen som vet hva som er galt?

 

Et spørsmål til. Bildene er så store at de ikke får plass hvis jeg sender dem til hotmail: 2,26 MB (2 371 584 bytes) Hvilket program kan skal jeg bruke for å gjøre dem mindre?

 

Kamera: Canon ixus

OS: Win XP PRO

photoshop 7

 

mvh stine__

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke uten videre åpne bildefiler i alle programmer. Word er f.eks ikke laget for å åpne jpg-filer som jeg antar du har. Men du kan jo bruke kopier og lim inn fra Photoshop til Word.

 

Du kan forandre bilde- (og fil-) størrelsen i Photoshop: Gå inn på meny Image->Image size (eng. versjon). Her kan du sette bildestørrelsen til en prosent av opprinnelig størrelse (f.eks 50%). Deretter lagrer du bildet (kanskje med et annet navn?).

Lenke til kommentar

Et tips i forhold til å sende bilder over nettet: bruk Photoshop eget tilleggsprogram ImageReady, som har vært med helt fra versjon 5.5. Mange overser dette fine verktøyet. ImageReady gir deg mange muligheter til å bestemme størrelse og kvalitet på de aktuelle bildene som skal sendes. Men - det må læres, også det.

Forøvrig er det å anbefale å benytte et mindre "browser"-program som f.eks. ACDSee til å finne bildene på disken. Disse programmene er ofte svært raske til slikt i forhold til Photoshop, som er et "tungt" program bare å åpne.

 

degas

Lenke til kommentar
Et tips i forhold til å sende bilder over nettet: bruk Photoshop eget tilleggsprogram ImageReady, som har vært med helt fra versjon 5.5. Mange overser dette fine verktøyet. ImageReady gir deg mange muligheter til å bestemme størrelse og kvalitet på de aktuelle bildene som skal sendes. Men - det må læres, også det.

Og dette kan ikke photoshop...? :roll:

Lenke til kommentar

Åpnes bildene i Photoshop når du dobbelklikker på de?

...If so, så tror jeg at PS har knyttet f.eks. JPG/JPEG formatet til seg, dette er jo lett å endre på.

De åpnes vel vanligvis i Win bilde og faksbehandling, som default.

 

Upps...heter jo ikke Photoshop, men Adobe® Photoshop®. :p:roll:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...