Gå til innhold

Hvorfor hakker spillet?

Explorer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om dette er relatert til skjermkortet mitt men poster det her allikevel.

Jeg bruker ofte å spill MS Flight Simulator 2004. Spillet går grit når jeg flyr. Det hakker ikke og grafikken står nesten på maks. Jeg kjører med 4x antialiasing og 2x anisotropisk filtring. Grafikken er veldig fin og kjører med ca 28-30 FPS i luften.

Nå flyet står på bakken går det også fint med ca 20 FPS.

Problemet er når flyet begynner å bevege seg. Da faller antllet bilder ned til 0,1-1 FPS. Dette er veldig irriterende fordi det er på bakken det virkelig må gå glatt. Jeg har prøvd å stille ned grafikken men det virker ikke. Men dette er litt rart for når jeg starter spillet går det bare bra (uten hakking) men etter en stund blir det værre. Det som også er veldig rart er at så snart hjulene på flyet "slipper" bakken går antallet bilder opp til ca 30 FPS.

Er det noen som kan hjelpe meg??? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harddisken min er 60 GB 7200 RPM (Seagate Barracuda) og problemet har vært slik på alle driverne jeg har prøvd (45.23, 52.16 og 53.03 og sikkert flere)

Jeg har også bestilt ny harddisk (160 GB SATA) som sikkert er rask nok.

Skrevet

Jet greier tror jeg nok ikke det er. Det skjer med alle fly og forsvinner så snart flyet letter. Men hvis skjermkortet ikke er kraftig nok burde det jo hakket i luften også.

Skrevet

jeg tror ikke det er Grafikkkortet eller minnen eller Hdden.

du har raskere PC en meg, og jeg får 70 - 80 FPS i det spillet.

det kan være at CPUen blir for varm eller at grafikkortet blir for varm.

min XP1800 ligger ca. 40C* med standard vifte når jeg spiller

prøv å still på grafikken i spillet. det hjelp får meg :yes:

eller vis du kjører spillet fra CD så legger du CDen inn på PCen som en ISO fil og kjører det i Deamon toole det går mye mer fast :yes::yes:

Skrevet

Temperatur er det ikke. Jeg har en Tt Volcano 12 med AS5 og ligger på en temperatur på 40* i Asus Probe. RAMen jeg har er PC2700. Jeg lurer litt på om det kan være "overklokkingen". På Halo fikk jeg flere FPS av å senke FSB til 166 fra 185.

Skrevet

hmm ganske merkelig...spillet burde ha gått ganske mye bedre tror jeg...

jeg kjørte spillet helt smertefritt når jeg spilte det for ca halvt år sia...

jeg har 1.6 ghz (ikke overklokket) og 512 ram (pc2100) og g-force4 ti-4400 128 mb..

ta og hvertfall installer et annet program (eller sjekk bios) for tempen din..

asus probe er et billig møkka progg som ofte ikke funker som det skal...

hvis det er en stund siden du har formatert så er det nok på tide :)

prøv å skru av AA og sånnt (jeg bruker ALDRI dette) kortet mitt er ikke kraftig

nok til det synes jeg... hakkinga kommer fort med det på...

geforce 4 er på vei ut....men funker faktisk veldig bra på eldre spill som ikke er direct x9 baserte.... synes jeg da...

mitt råd hvis du ikke skulle finne ut av det er : format c:

:)

pis

:w00t:

Skrevet

Hva har lydkortet med hakkingen på grafikken? Kjøring uten AA er utelukket fordi flyene blir seende veldig stygge og hakkete uten. Spillet kjører fra harddisk. CDen er kun for å identifisere at det er en lovlig kopi. ISO bilder virker ikke. Nå har jeg prøvd å crack spillet for å kjøre uten CD men det går ikke noe raskere uten.

Men jeg skal formatere harddisken snart og instalere FS på den nye SATA disken. Og da blir alt mye bedre. :p

Skrevet
Hva har lydkortet med hakkingen på grafikken?

Tja, lydkortet (det interne) bruker en god del cpu kraft underveis.

Har i tillegg eliminert ALLE de andre komponentene slik at jeg endte opp med at lydkortet var synderen.

Det er da verd ett forsøk ihvertfall ?

Skrevet

Jeg har ikke noe annet lydkort å prøve med så det blir nok litt vanskelig. Forresten så sjekket jeg om det var overklokkingens skyld. Da jeg senket FSB til 166 ble det nesten 10 FPS lavere. Så det virket ikke.

Men hvorfor hakker det ikke i luften hvis det er lydkortet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...