Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-Link DI-624


Anbefalte innlegg

Jeg har fått litt problemer med nevnte router som jeg håper på hjelp med. I tilknytning til routeren har jeg en PC (XP Pro) koblet opp med kabel og 2 PC'er koblet trådløst med DWL-G520. Begge sistnevnte maskiner kjører Win98SE.

 

 

Har hatt routeren i ca. 7 mndr, og den har fungert helt topp inntil nå. Problemet oppstod etter at jeg oppgraderte til firmware 1.29 (fra engelsk driverdatabase)

 

 

Problemet består i at de trådløse maskinene ikke fikk kontakt med ruteren. Etter mye om og men nedgraderte jeg til FW 1.25 lastet ned fra D-Link Norge. Så gjorde jeg en megatabbe med oppsettet; jeg skulle legge inn mac-sperrer og la da selvfølgelig ikke inn mac-adressen til min egen PC først. Resultatet er at jeg ikke får kontakt med D-linken.

 

 

Jeg har prøvd å resette ruteren til fabrikksinnstillinger, men uten resultat. Når jeg kikke på egenskaper i nettverksforbindelse har jeg ikke fått tildelt IP. Har prøvd både statisk og dynamisk IP (routeren er satt opp for dynamisk IP som default).

 

 

Siden jeg nå står fast og i tillegg er rimelig grønn på nettverk, håper jeg på hjelp/ideer om hva jeg kan gjøre for å fikse problemet.

 

 

Må igjen understreke at routeren fungerte perfekt inntil den fatale oppgraderingen av FW.

 

 

mvh

Poul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt problemer med å få fabrikksinstillinger på min D-Link router også, men det var fordi "hard-reset", som var beskrevet i manualen, ikke virket. Jeg fant der i mot løsningen på D-Link sitt forum der det sto en helt annen prosedyre for å få tilbake fabrikksinstillingene.

 

Håper dette kan være til hjelp.

Lenke til kommentar

Hei,

Det første jeg vil råde deg til er å :

Med router:

1. kontrollere wep-instillingene i routeren, gjerne taste inn key på nytt.

2. Gjøre det samme med ssid(navnet på nettet)

 

Pc med trådløst kort:

Taste inn ssid og wep-nøkler manuelt, så du vet at dette stemmer med hva som er satt opp i router, starte om maskin og se om det hjelper.

 

Wireless-network-properties/egenskaper og klikke på tcp/ip og properties:

Sette opp alternativ konfigurasjon på ip, hvor du setter inn ip til f.eks 192.168.0.50 eller en annen fornuftig fast ip + subnet til f.eks 255.255.255.0+ gateway-adresse=routerens ip.Det har faktisk hendt for meg at windows setter opp en veldig tullete ip-adresse og net-mask som alternativ hvis den ikke finner dhcp-serveren med en gang hvis ikke den alternative konfigurasjonen er satt opp.

 

Linken til Dlink sin beskrivelse er forresten her:

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod...74%20/%20DI-624

 

Håper noe av dette kan hjelpe deg

 

Mvh

Cato

Endret av cg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...