Gå til innhold

Nytt digitalkamera


Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp med å velge digital kamera. :dontgetit:

Har et ordentlig filmbasert kamera liggende men har også lyst på et digitalt, for å leke med bildene på data er det jeg kommer til å bruke bildene mest til. Hva anbefaler dere? har samlet opp en del penger, så har opptil 9000 kr å spandere på dette kameraet. (prisen er egentlig ikke så viktig)

 

Har sett en del på Sony Cyber-shot DSC-F828. Men er ganske usikker, siden jeg er ganske ny i dette feltet.

 

Det jeg er på ustikt etter er et ordentlig kamera som kan vare lenge, som kan brukes i fobindelse som fotostudent og for eget hjembruk.

 

Takk for all hjelp på forhånd! :p

Endret av andesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror vi står omtrent på samme ståsted innen fotoverdenen. Min erfaring før mitt kjøp var "sikt og skyt" med kompaktkamera. Synes det er veldig gøy å ta bilder og etter å ha lest om fotografering, sett flotte resultater, fikk jeg lyst på et kamera med muligheter til å ta "mine" bilder. Jeg, etter å ha lest alt av anmeldelser om kameraet, kjøpte Sonys DSC-F828. Jeg har ikke hatt det lenger enn 2 dager, og eneste erfaringen jeg har er som sagt "veldigkompaktkameraer". Jeg er VELDIG imponert over dette kameraet til nå. Det funker veldig bra i automodus, noe som passer meg så jeg kan bruke tid på å sette meg inn i alle typer innstillinger. Dessuten så tar det vanvittig bra bilder under normale forhold. De problemer det er snakk om med støy og dette lilla skjæret som av og til fremtrer, er etter min mening sterkt overdrevet. I hvertfall for mitt bruk. Fo og i det hele tatt "se" dette på disse bildene må du forstørre og zoome inn. Jeg for min del kan leve med dette "problemet" meget vel. Har også lagt merke til at F828 blir sammenlignet med speilreflekskameraer, og det rimligste av disse vil vel med gode linser/objekter koste 3 ganger prisen for F828.

Endret av F828
Lenke til kommentar
Hei, trenger hjelp med å velge digital kamera. :dontgetit:

Har et ordentlig filmbasert kamera liggende men har også lyst på et digitalt, for å leke med bildene på data er det jeg kommer til å bruke bildene mest til. Hva anbefaler dere? har samlet opp en del penger, så har opptil 9000 kr å spandere på dette kameraet. (prisen er egentlig ikke så viktig)

 

Har sett en del på Sony Cyber-shot DSC-F828. Men er ganske usikker, siden jeg er ganske ny i dette feltet.

 

Det jeg er på ustikt etter er et ordentlig kamera som kan vare lenge, som kan brukes i fobindelse som fotostudent og for eget hjembruk.

 

Takk for all hjelp på forhånd! :p

"for å leke med bildene på data er det jeg kommer til å bruke bildene mest til"

 

"Det jeg er på ustikt etter er et ordentlig kamera som kan vare lenge, som kan brukes i fobindelse som fotostudent"

 

........ Hva er det du EGENTLIG er på utkikk etter her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...