Gå til innhold

Linking av forsterkere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

regner med at han som startet denne diskusjonen mente at det var en forforsterker han skulle koble inn på den bilstereoforsterkeren sin?

hvis ikke tipper jeg at linjeinngangene hans vil fort ta kveld siden de er som oftest dimensjonert for spenninger opp til ca.500 millivolt på en hjemme hifi integrert forsterker.det er små spenninger det er snakk om her-og utgangstrinnet i en bilstereoforsterker leverer langt høyere spenninger..

det går ganske fint og bruke ei strømforsyning tilkoblet bilstereoforsterkeren.

det er flere firmaer her i norge som selger kraftige strømforsyninger.ei av dem er http://www.permo.no som selger slike ment for radioutstyr-som ikke skjelden trekker strømmer langt over 30 ampere.

ei stabilisert 30 ampere strømforsyning fra permo ligger på ca 1600.- kroner.

det burde holde lenge for en slik forsterker-siden jeg ikke kan forestille meg at han har planer om å være i samme rom hvis han har tenkt og prøve og dra 700 watt ut av den..?

testet en gang min egen SIGNAT RAM 2 bilstereoforsterker med ei slik strømforsyning tilkoblet mine stuehøyttalere,og det spillte greit og høyt nok-selv i brokoblet mode.men bilbatteri og lader dimensjonert for batteriet er nok det beste.

jeg ville enten kjøpt en ferdig sub fra http://www.ludia.no eller kjøpt bare element og subforsterker som de har et bra utvalg av og eventuellt bygget kassen selv.

det blir nok det rimeligste og beste siden strømforsyningen sitter i forsterkeren og som oftest er dimensjonert stor nok for å drive en sub til vanlig stuebruk.

Lenke til kommentar

Drit i batteri! Dem bruker da ikke batterier i butikker hvor dem viser fram bilstereo. Der har dem en sånn kasse på 2 hjul (på størrelsen av en trillebag), såkalt starthjelp og lader i ett pakke. Får kjøpt slike som leverer 60-110Ampere hos biltema.

 

Prisen kan jeg ikke i hode, men er ikke så mye dyrere enn et batteri.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-18 15:16, rexs skrev:

er denne en klasse A forsterker Akke? Art.nummer:702030



 

Nei, men klasse A forsterkere er for spesielt interesserte så ikke bry deg om det.

 

Hvis du får en 12vdc 30-60A trafo for 500spenn blir jo det billigste løsning, men skal dette være en standard løsning (fast installasjon) er en monoblokk smartest. Den vil også gi deg bedre lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...