Gå til innhold

Snodig erfaring med Dell


Anbefalte innlegg

Skrev egnetlig dette innlegget på et annet forum, men tenkte kanskje det var greit å spørre/informere om det her.. uansett, here goes:

 

18 mai 2003 bestilte jeg en Dell Inspiron 8500 latpop fra Dell. Tok en god stund før den ble klar til å sendes, og jeg fikk ordrebekreftelse. Men etter å ha studert ordrebekeftelse så jeg at spesifikasjonene ikke var dem samme som jeg hadde bestilt. Tok kontakt med Dell dagen etter og fikk ordnet opp i bestillingen, noe som gjorde at den ble forsinket med noen dager (og den som var feil og skulle sendes, ikke skulle sendes allikevel).

 

I midten av juni fikk jeg så en fin pakke på døra, åpnet opp, koblet opp og var happy intill jeg så at dette var den som hadde feil spesikiasjoner. Jeg ventet med å kontakte Dell, siden jeg oppdaget at jeg hadde to ordrebekreftelser, og ifølge "pakkesporing" at enda en skulle komme. Fikk så en som var riktig litt over en uke senere.

 

Uken etter tok jeg kontakt med Dell for å gjøre dem oppmerksom på at jeg hadde fått 2 stk (hadde riktignok betalt bare for 1). Personen jeg snakket med ble overrasket over at dette hadde skjedd, og skulle få noen til å hente den som var feil. Etter noen dager kom dem og hentet den.

 

Så over en uke senere dro jeg på ferie. Og da jeg hadde vært borte i litt over en måned fikk jeg en telefon hjemmefra om at det hadde kommet en pakke fra Dell. En uke senere kom jeg hjem (20. august) og oppdaget at hadde fått tilbake den latopen dem hadde hentet. Hvor den hadde vært på vandring i over en måned har jeg ingen anelse om.

 

Tok så kontakt med Dell igjen etter noen dager. Igjen ble de overrasket. Men nå tenkte jeg at jeg skulle be om å få en god deal på denne laptopen. Selgeren jeg snakket med kunne ikke gi meg noen god deal uten videre, så han skulle ta kontakt med meg dagen etter, etter å ha snakket med sin sjef. To dager senere måtte jeg ringe på nytt, siden jeg ikke hadde fått noen tilbakemelding, men fikk ikke tak i personen jeg snakket med. Prøvde igjen noen ganger og etter et par uker fikk jeg vite at han hadde sluttet.

 

Fikk så snakket med en som trolig var denne salgssjefen, og gikk gjennom hele saken med ham (nok en gang). Han kunne heller ikke gi meg et svar direkte. Og han skulle ta kontakt igjen. Tror det ende opp med at jeg måtte ringe han igjen. Tok hvertfall en del tid. Fikk så en epost der hvor han kom med et siste tilbud til meg (4. september), hvor jeg kunne få denne laptopen til 15000. Og hvis jeg ønsket kunne jeg takke ja, hvis ikke han hørte noe skulle han få den hentet.

 

18 dager senere (22. september) hadde det fortsatt ikke skjedd noe og jeg sendte en lengre epost til denne personen. I mellomtiden hadde jeg også vært inne og konfigurert en laptop med nøyaktig samme spesifikasjoner som den jeg hadde liggende hjemme hos meg. Den laptopen kostet 14.266 kr (inklusive mva og frakt), mens den jeg hadde hjemme skulle dem ha minimum 15000 for!!! Forstå det den som kan. Jeg har altså ikke hørt noe etter at jeg sendte denne eposten.. venter fortsatt kan man si.

 

 

Hver gang jeg har snakket med Dell, virker det som det er svært viktig for dem at de får den tilbake eller får godt betalt for den. Men det er alltid JEG som har tatt tak i saken. Og i praksis virker det ikke som dem har kontrol, eller bryr seg. Det er nå gått ca 7 måneder siden jeg først fikk denne laptopen tilsendt.

 

 

Huff dette ble mye tekst, men greit å få fram alle fakta.

Så.. hva ville dere gjort... noen tips? Noen som har tilsvarende erfaring..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forsøk på konklusjon: dell = definisjon av byråkrati. :green:

 

Synes egentlig at denne historien var ganske morsom, men er ikke sikker på om du bare kan slå deg til ro med å ha "fått" maskinen. Kanskje du burde tatt kontakt en gang til der du samtidig krever at DE (dell) skal ta kontakt med deg, slik at du ikke sitter igjen med en fnugg av ansvar. Da kan du vel etterhvert anse pcen som en gave fra dell til deg.. bare en tanke...

 

Den laptopen kostet 14.266 kr (inklusive mva og frakt), mens den jeg hadde hjemme skulle dem ha minimum 15000 for!!!

definisjon på dårlig tilbud :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...