Gå til innhold

Minne til bærbar PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er fordi det er delt minne med grafikkortet. Så har du 192 Mb til Windows og 64 Mb til grafikkortet-

Men dette kan du stille på i BIOS.

Dette var jeg ikke klar over gitt...

Uansett så kan jeg tenke meg å kjøpe på litt ekstra minne. (Det er PC gjennom jobben) Alternativet er vel da å bytte ut 256-brikka med ei på 512 - det er vel ikke muligheter for flere brikker, tenker jeg.

 

Hvor kan jeg få kjøpt en slik minnebrikke? Det er vel ikke standardkomponenter som alle webshops har, antar jeg? Og er prisen svært mye høyere enn på brikker for stasjonære maskiner?

Lenke til kommentar

Det er plass til en minnebrikke til ja. Den som sitter der fra før er merket "Infineon 32Mx64 SDRAM PC2100S-2033-0-A! (...) 256MB, DDR, 266, CL2".

 

Jeg ser at en 256Mb-brikke koster ca 500 kr hos nettbutikkene, så det må jeg klare.

 

Er det det samme hva slags minne jeg kjøper (merke etc.). Ser ingen CL2-brikker hos Komplett eller PSdata...

 

(Edit: Komplett har f.eks. Crucial, TwinMOS og Corsair...)

Endret av lysbryter
Lenke til kommentar

Finner INGEN webshops som tilbyr CL2-minne til bærbare PCer med prisguiden, så da blir det nok til at jeg kjøper ei TwinMOS 512Mb CL2,5 brikke til snaue 900 kr.

 

Forskjellen fra CL2 til CL2,5 vil vel ikke være SÅ stor, og uansett overgåes stort av spranget til 512/768 Mb RAM, regner jeg med...?

Lenke til kommentar

Har du ikke en brukermanual med teknisk info om pc'en? Eller om du vet vilket merke/model den er så er det vel bare å gå til fabrikanten sin web side å fine sider med teknisk info. Som oftes vil disse sidene guide deg videre til steder hvor de selger 'parts' til din laptop.

 

Har selv hatt flerne laptoper, og som regel er det bare å skrive; "navn" +"model" +parts , i søkefelte så popper det opp en masse...

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Det maedox sier er helt rett.

 

Husker da jeg kjøpte en ny minnebrikke til den gamle compaqen min, selgeren anbefalte meg 2.0 cl minne, og jeg viste jeg hadde cl2.5 fra før.

Men neeeida, skulle gå helt greit dette.

 

Men i virkeligheten så nektet rammen å sammarbeide med den gamle rambrikken, så maskinen fant kun 256mb ram.

Jeg fikk bytet rammen til cl2.5 og da funket alt helt perfekt

 

Så mitt råd er å skaffe en rambrikke som er så lik som mulig med den du allerede har.

Endret av PulZ
Lenke til kommentar
http://www.crucial.com kan kanskje hjelpe deg, men du må bestille fra utlandet (tror jeg). Crucial.com hjalp meg finne ut hva slags minne som brukes i Dell I8600. På dell.no koster 512MB ram oppgradering over 3000, på komplett får jeg brikken for 1100 cirka. :thumbup:

Jeg vet jo hva slags merke PCen (HP)) og RAMen (Infineon) er, men jeg kan ikke finne noen norske webshops som selger det. Infineon CL2,5 er det mye av, men ikke CL2, som jeg har i maskina fra før... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...