Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN etter lyn nedslag!


Anbefalte innlegg

Etter lynnedslag byttet jeg ut ISDN boks med ny. Telefonen fungerer men ikke internettet :scared: må trekke ut telefon ledning for at jeg skal kunne koble til internett! Men da fungerer ikke telefonen. ISDN kort er et Topcom Xplorer. Telefon er en telefon ; Siemens med et trådløs headset til! Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter lynnedslag byttet jeg ut ISDN boks med ny. Telefonen fungerer men ikke internettet :scared: må trekke ut telefon ledning for at jeg skal kunne koble til internett! Men da fungerer ikke telefonen. ISDN kort er et Topcom Xplorer. Telefon er en telefon ; Siemens med et trådløs headset til! Hva kan være problemet?

kAN være noe med innstilinger på ISDN boxen. Hadde selv noe problemer med dette for noen år siden. På ISDN boxen er det noen små brytere som kan byttes på... Selv gikk jeg til en lokal elektro butikk ok fikk ordnet det. Vet ikke hva de gjorde men det var noe med ISDN boxen som ikke stemte! :roll:

Lenke til kommentar
Etter lynnedslag byttet jeg ut ISDN boks med ny. Telefonen fungerer men ikke internettet  :scared:  må trekke ut telefon ledning for at jeg skal kunne koble til internett! Men da fungerer ikke telefonen. ISDN kort er et Topcom Xplorer. Telefon er en telefon ; Siemens med et trådløs headset til! Hva kan være problemet?

Var borti samme symptomer hos naboen.

Feilen viste seg å være krysset kabel til telefon og 1:1 til ISDN-adapteret. Sjekk om en av kablene er krysset!

Selv om begge er tatt rett ut fra NT-1-boksen henger de i prinsippet på samme S-buss, og hvis en av kablene er krysset betyr det at RX til telefon er parallellkoblet med TX til ISDN-adapteret og motsatt, det skjærer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...