telc Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 (endret) Jeg har nå kjøpt meg et Asus Ati Radeon 9800xt kort, booter opp linux, installerer atidriverene (jeg kjører gentoo så jeg tok en 'emerge ati-drivers'), kjører konfigurasjonsprogrammet, forsikrer meg at jeg har alle de riktige modulene. Nå som alt dette er gjort så starter jeg X. Alt ser fint ut og X starter, men, når jeg nå sjekker glxinfo ser jeg at dri ikke har startet. Jeg satt i tre dager nå, prøvd masse forskjellige kerneler og guider, ikke noe ser ut til å fungere. Jeg får nå denne feilen når jeg starter X: fglrx(0): DRIScreenInit failed! Så, har jeg nå brukt 5000kr på å sitte med irc og opera? håper ikke. Har noen andre fått dette kortet til å fungere i linux? Endret 19. januar 2004 av telc
styx Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Send meg kortet i posten, så skal jeg sende deg et veldig bra nVidia GeForce4 MX-440 som garantert funker i Linux!
AshtraY Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 om du ikkje finner ein løysning på problemet og vil IKKJE holde på med windows kan du benytte angrefristen på 14 dager. desverre kan eg ingenting om linux men la den angrefristen vere siste løysning.
telc Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Send meg kortet i posten, så skal jeg sende deg et veldig bra nVidia GeForce4 MX-440 som garantert funker i Linux! Ikke prøv deg, din luring oi oi oi oi, Nissefar kommer nå, oiii oii oiioiioiii
AimAr Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 har du prøvd å spørre på linux delen av forumet? tror du for bedre hjelp der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå