Gå til innhold

Komplott.no - Svindel?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte meg en ny pc her om dagen på komplett.no. Noen av varene var demovarer og hadde derfor manglende embalasje (dette er forøvrig vanlig).

 

Varene kom, og jeg hentet dem på postkontoret, fornøyd og blid. Dette var helt til jeg kom hjem. Da åpnet jeg esken og tok ut hovedkortet. Jeg hadde bestilt et Abit NF7-S v2.0. Da jeg tok opp HK fra eksen, synest jeg det så litt annerledes ut og gikk dermed inn på internett for å se om jeg kunne finne noen bilder av samme kort. Det fant jeg og til min stor overraskelse, så stemte ikke mitt HK, med HK på bilde! Jeg studerte så videre kortet jeg hadde mottatt. Da så jeg at noen hadde klistret et klistermerke, som sa "v2.0" oppå et opprinnelig klistermerke som var satt på kortet. Jeg tok vekk dette lille klistermerker (1*2,5mm) og så under. Der stod det v1.0!! Ser ut som noen har prøvd å svindle meg! Jeg sendte straks en mail til komplett.no, men måtte vente noen dager på svar, dette var det jeg fikk som svar:

 

(Mail1Start:)

Hei

 

Beklager dette. D asøker du angrefrist på denne og vil få pengene tilbake for denne varen. Slik søker du angrefrist:

 

Logg inn på din konto, klikk Returer, klikk Angrefrist og registrer din angrerett på produktet der. Du vil motta en tilbakemelding via e-post innen 2-3 dager. Vennligst vent på vår tilbakemelding, og ikke send varer tilbake uten returnummer.

 

Varen blir kreditert såfremt embalasjen er fin og hel og varen er intakt og alt utstyr/bruksveiledninger som fulgte med er i forpakningen.

 

 

mvh

EBO

(Mail1Slutt)

 

(Mail2Start)

Sitat [email protected]:

 

> (Please keep the subject when replying to this mail. This is NOT an

> RMA no. Das ist keine RMA-Nr. Sollten Sie diese Mail beantworten,

> behalten Sie bitte den Inhalt bei.)

>

> Hei

>

> Siden dette kortet er levert feil til deg. Så vil vi selfølgelig

> rette opp i dette. Jeg kan sende deg en fraktlapp med posten, så du

> returnerer kortet til oss. Og vi kan få gitt deg pengene dine

> tilbake.

>

> mvh

> EBO

>

(Mail2Slutt)

 

(Mail3Start)

(Please keep the subject when replying to this mail. This is NOT an RMA no. Das ist keine RMA-Nr. Sollten Sie diese Mail beantworten, behalten Sie bitte den Inhalt bei.)

 

Hei

 

Beklager dette, men her har vi ikke skjekket varene som vi har fått tilbake fra produsent. Da vi dessverre ikke har flere av dette demo korte på lager så må vi dessverre gi deg pengene tilbake. Noe annet du vil ta opp så kan jeg godt ringe deg. send meg da tlf jeg når deg på.

 

 

MVH

Lars Taraldsen

Nest leder Kundesenter

(Mail3Slutt)

 

I mail 3, dette er en løgn, for jeg ser at komplett har flere kort inne ved å sjekke linken til varen.

 

Utrolig frekt sagt, spør du meg! Ingenting om hvorfor klistermerket er påført kortet! Synest det er rart at en bedrift som komplett.no, holder på med slikt. Begynner å lure på hvor mange dem har svindlet. Da jeg bestilte HK fra dem hadde de cirka 50 kort av samme slaget for salg i demovare seksjonen. V1.0 kortet er gått ut av produksjon og er på ingen måte verdt 650NOK, slik jeg og sikkert andre har betalt. Jeg vil ikke angre kjøpet, jeg vil selvsagt ha det jeg har betalt for. Ser ut som de på komplett.no, ikke forstår dette.

 

Ber derfor folk sjekke HK sine, dette trenger ikke bare å gjelde dette hovedkortet!!

 

Her er annonsen hos komplett.no:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=5&GrpID=5&s=pl

 

Produktnummer: 118398

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

- nForce2SPP/MCP-T2/Ultra400,ATX1394-Demo1 () 650,- NOK

 

Her var det kortet jeg fikk:

 

(v1.0)

http://www.nordichardware.com/reviews/moth...p/abit_hela.jpg

 

Her er det jeg skulle egentlig ha fått:

 

(v2.0)

http://www.xbitlabs.com/misc/picture/?src=...7/board.jpg&1=1

 

Jeg vurdere å anmelde forholdet, ettersom komplett.no, ikke er villig til å innrømme at det har prøvd å svindle meg, og påfører meg merarbeid for noe dem har foresaket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ikke problemet, de har innrømmet feilen sin og du har fått tilbud om å få igjen pengene.

Hva er det de har innrømmet?

 

Pkt.1 Det er opplagt svindel! Hvem har lagt på det klistermerket?

Pkt.2 Nekter å gi meg et nytt kort pga de ikke har noen igjen? Dette stemmer ikke med komplett.no sine sider.

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet, de har innrømmet feilen sin og du har fått tilbud om å få igjen pengene.

Hva er det de har innrømmet?

 

Pkt.1 Det er opplagt svindel! Hvem har lagt på det klistermerket?

Pkt.2 Nekter å gi meg et nytt kort pga de ikke har noen igjen? Dette stemmer ikke med komplett.no sine sider.

1. Kan du påstå at det er Abit eller Komplett som har gjort dette?

2. Den statusen du ser på nettet er trolig den totale mengden NF7-kort de har liggende, altså ikke demobrukt.

Lenke til kommentar

Det kan faktisk være en "oppfinnsom" kunde som på en enkel måte har fått byttet til seg et nyere kort fra komplett, ved å bestille et 2.0 kort for så å returnere et 1.0 kort med 2.0 klistrelapp.

Uansett er det ikke noe problem, du får jo pengene tilbake eller muligheten til å kjøpe et annet kort som finnes på lager.

 

Øystein

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

1 - de har sagt beklager og har fikset slik at du får pengene tilbake med en gang de mottar kortet.

de har også innrømmet at de har vært for dårlig angående sjekking av kortet før de sendte det til deg.

 

2 - du kan ikke vite sikkert hvem som har satt på klistrelappen, mtp at det er et demokort så er det flere enn kun abit og komplett som har vært borti det.

 

dog ser jeg at de har 3stk demobrukte nf7-s v2.0 på lager

Lenke til kommentar

Jeg skjønner frustrasjonen ved å ikke motta det man har bestilt! men de (komplett) sier jo att det er en feil dvs. de inrømmer det om de skjyver det over på produsenten er en annen sak men du får jo deket alle omkostn. Det som er mer betenkt er at varen fortsatt ligger ute i webbshoppen (hvis det ikke er riktig prod.?) og at andre kan få feil vare, det burde komplett. ta tak i umidelbart.

Lenke til kommentar

kan hende at desse demokorta er bestilt men ikkje plukka. Og dermed er i prinsippet solgt. ( oppdateringa av varelager mot web er siste post i plukk/pakk prosedyren)

 

Og ein politianmeldelse av eit feilmerking når bedriften innrømmer feil og er villig til å dekke både frakt og tilbakebetaling av kjøpssummen.

 

( tips til trådstarter les kva som står om Fast og den rettsaka dei har vore igjennom, vil nok tru at ein anmeldelse vil bli vurdert likt -> Misbruk av rettssystemet).

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Det satt da klistrelapp, på to av de kortene jeg kjøpte også, men det er riktig kort alikevel, skal ikke si om det er tilfelle med kortet ditt, men det er ikke uvanlig med klistrelapper, hvis de for eksempel kan bruke PCB fra NF 7S v1.0 for å probusere v2.0?

Lenke til kommentar
Ser ikke problemet, de har innrømmet feilen sin og du har fått tilbud om å få igjen pengene.

Hva er det de har innrømmet?

 

Pkt.1 Det er opplagt svindel! Hvem har lagt på det klistermerket?

Pkt.2 Nekter å gi meg et nytt kort pga de ikke har noen igjen? Dette stemmer ikke med komplett.no sine sider.

1. Kan du påstå at det er Abit eller Komplett som har gjort dette?

2. Den statusen du ser på nettet er trolig den totale mengden NF7-kort de har liggende, altså ikke demobrukt.

Pkt1. Men seriøst, når noen klistrer et slikt merke over det gamle, så blir man forbannet, uansett om det er Komplett.no eller Abit! Skal det gå ut over kunden da?

 

Okt.2 Nei, dette er status over demo kort, ikke alle NF7-S v2.0 kortene!

Lenke til kommentar
kan hende at desse demokorta er bestilt men ikkje plukka. Og dermed er i prinsippet solgt. ( oppdateringa av varelager mot web er siste post i plukk/pakk prosedyren)

 

Og ein politianmeldelse av eit feilmerking når bedriften innrømmer feil og er villig til å dekke både frakt og tilbakebetaling av kjøpssummen.

 

( tips til trådstarter les kva som står om Fast og den rettsaka dei har vore igjennom, vil nok tru at ein anmeldelse vil bli vurdert likt -> Misbruk av rettssystemet).

 

mvh

JanEirik

HAHA, feilmerking!! Dette er ikke en feilmerking. Kortet er et Abit NF7-S v1.0 i en orginal v2.0 embalasje. Der det er et lite klistermerke som er klistret på produsentnummeret. Hvem skal ha utført denne feilmerkingen da, og hvem har ansvaret? Blir mye merarbeid for meg i den anledning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Kan også nevne at pc ble kjøpt på min mor sitt navn, og derfor mistenker jeg at komplett.no har undervurdert kundens datakunnskap.

jeg har et nytt tips til deg.

saksøk komplett, få dem inn i rettsalen og hopp frem med det glitrende argumentet om at når de så det var en kvinne som bestilte så sendte de en feilmerket vare med vilje, rett og slett pga de var overbevist om at en kvinne ikke kom til å oppdage det.

ta dem for kjønnsdiskriminering mens du enda er i støtet.

 

:ermm::roll:

Lenke til kommentar
Kan også nevne at pc ble kjøpt på min mor sitt navn, og derfor mistenker jeg at komplett.no har undervurdert kundens datakunnskap.

jeg har et nytt tips til deg.

saksøk komplett, få dem inn i rettsalen og hopp frem med det glitrende argumentet om at når de så det var en kvinne som bestilte så sendte de en feilmerket vare med vilje, rett og slett pga de var overbevist om at en kvinne ikke kom til å oppdage det.

ta dem for kjønnsdiskriminering mens du enda er i støtet.

 

:ermm::roll:

Bra ide! Men seriøst, folk prøver seg! Dette har ingenting med saken å gjøre. Men det høyner tvilen litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hvis du ikke evner å forstå at det har skjedd en misforståelse så synes jeg du skal gå i gang med forberedelsene til anmeldelsen, da håper jeg noen kommer til å mate deg med informasjon slik at du forstår dette til neste gang du eventuelt skulle utsettes for et uhell.

Lenke til kommentar
hvis du ikke evner å forstå at det har skjedd en misforståelse så synes jeg du skal gå i gang med forberedelsene til anmeldelsen, da håper jeg noen kommer til å mate deg med informasjon slik at du forstår dette til neste gang du eventuelt skulle utsettes for et uhell.

Jeg har ikke slike evner, men hvordan forklarer du misforståelsen? Har vært i kontakt med forbrukerrådet, de sa jeg hadde to valg, enten å anmelde forholdet eller se på denne loven:

 

§ 26. Forbrukerens krav ved mangler

 

Dersom det foreligger en mangel og dette ikke skyldes forbrukeren eller forhold på forbrukerens side, kan forbrukeren

 

a) holde kjøpesummen tilbake etter § 28

b) velge mellom retting og omlevering i samsvar med §§ 29 og 30

c) kreve prisavslag etter § 31

d) kreve heving etter § 32

e) kreve erstatning etter § 33.

 

Forbrukerens rett til erstatning faller ikke bort ved at han eller hun gjør gjeldende andre krav, eller ved at disse ikke kan gjøres gjeldende.

For andre feil ved selgerens oppfyllelse gjelder bestemmelsene om mangler så langt de passer. Partene kan avtale en annen løsning. Avtalefriheten gjelder likevel ikke for installeringsforpliktelser som inngår i salgsavtalen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...