Mushaboom Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Har ahtt min skjerm, en Samsung Syncmaster i vel 3 måneder, men først igår la jeg merke til en død pixel. Denne må altså ha komme i ettertid. Har man noe som helst garanti eller lignene? Utrolig kjedelig isåfall Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 1. ja har du prøvd å massere skjermen din da? NB! ikke bruk erotisk massageolje da dette skader skjermen din Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Klart du har garanti, ta den med der du kjøpte den og forklar saken. Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Du har vel ikke garanti på bare 1 død pixel? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Var det ikke en masserings-guide? Eller er det jeg som tuller? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Du har vel ikke garanti på bare 1 død pixel? Klart du har. En død pixel er jo en feil på produktet. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 en død pixel er ikke en feil på produktet, sorry mac! Skjermen må ha 3-4 døde pixler for at noen skal godta det som garantisak. Lenke til kommentar
drno21 Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Har du betalt for noe og har brukt det i så kort stund så skal du fader meg også få noe for pengene. Dette er helt klart en feil på produktet. Lever det tilbake til butikken!!!!! , få butikken til å reparere den eller sende deg ny Lenke til kommentar
Holmesdale End Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 (endret) Du må ha et visst antall døde pixler for at det skal regnes som en defekt på produktet. Det gjelder så godt som alle produsenter. Philips hadde en fin garanti en gang der det holdt med 1, men har sett Compaq og Dell operere med minst 15 på bærbare PC'er for et par år siden. Hva de har nå vet jeg ikke. Du får sjekke med leverandør/produsent da? Endret 19. januar 2004 av Holmesdale End Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 her har du masserings guide + iso sertifiseringen som de fleste skjermerprodusntene bruker: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=172274 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Men har jeg krav på og få ny skjerm da? Leste litt på guiden til Dahle, om "tolerans" : Er det slik at en død pixel "tolereres", mens to gir deg rett på ny skjerm? Blir litt forvirret av dette her Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Har jeg hatt en skjerm i 3 mnd, og en pixel døde, og jeg ikke fikk ny - da hadde jeg trødd skjermen over hodet på selgeren Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Da hadde du blitt bura Lenke til kommentar
titus Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Har jeg hatt en skjerm i 3 mnd, og en pixel døde, og jeg ikke fikk ny - da hadde jeg trødd skjermen over hodet på selgeren Du har virkelig mye å bidra med. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Har jeg hatt en skjerm i 3 mnd, og en pixel døde, og jeg ikke fikk ny - da hadde jeg trødd skjermen over hodet på selgeren Du har virkelig mye å bidra med. Hehe, var jo bare en kødd da Men fra spøk til alvor, så hadde jeg ikke gitt meg hvis jeg ikke hadde fått den bytta. Jeg tror at siden han har hatt skjermen så kort stund, så får han den bytta. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Men fra spøk til alvor, så hadde jeg ikke gitt meg hvis jeg ikke hadde fått den bytta. Jeg tror at siden han har hatt skjermen så kort stund, så får han den bytta. Det regnes ikke som en feil på skjermen, og er følgelig en totalt grunnløs reklamasjon. Det er slik garantien er definert fra produsenten. Dessuten må det en ekstrem godvilje til for å tolke forbrukerkjøpsloven i forbrukers favør i dette tilfelle. En gjenstand skal i følge §15 i forbrukerkjøpsloven ha følgende egenskaper: a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering d) ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell e) være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen f) være i samsvar med offentligrettslige krav som stilles i lovgivningen eller offentlig vedtak i medhold av lov på den tid kjøpet inngås, hvis ikke forbrukeren har til hensikt å anvende tingen på en slik måte at kravet er uten betydning g) være fri tredjepersons rett i tingen, for eksempel eiendomsrett eller panterett. Likeså skal tingen være fri tredjepersons krav på å ha rett i tingen når dette bestrides, unntatt når kravet er klart ugrunnet. Følgelig har varen, i følge §16, en mangel dersom en eller flere av kravene i §15 ikke er oppfylt. Etter min mening har ikke skjermen en juridisk mangel når en tusendels promille av skjermen viser feil farge. Samsung har vel 3-års utbyttegaranti på sine skjermer (hvilket omfatter 2 eller flere pixelfeil på en 15" såvidt jeg har forstått) og etter min mening er dette meget bra og i mange tilfeller bedre enn forbrukerkjøpsloven gir deg. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Håper jeg får en død pixel til da Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 hadde hatt min Q17S i 2 uker da en pixel døde. vurdere å bytte min og nå Men frakta er dyr Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 19. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 en død pixel er ikke en feil på produktet, sorry mac! Skjermen må ha 3-4 døde pixler for at noen skal godta det som garantisak. tja kommer an på skjermen. noen skjermer har null tolleranse på sånt ergo byttes med engang. andre må det både 3 til 6+ døde prikker. MR_T Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. januar 2004 Vet ikke om jeg orker og kjempe for og få ny skjerm... Får bare leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå