Gå til innhold

I8600 varmeprob?


Vasily

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om min 8600 sliter litt med varmeproblemer. Synes den er ganske treg. Den minner meg stygt om min gamle amd med dårlig kjøling. Av og til hender det at den plutselig restarter. I8600 er jo en centrino maskin. Hmm...

Lønner det seg å plassere noe under maskinen så den får litt klaring til bordet?

Jeg har maskinen på 24timer i døgnet, kanskje ikke rart den blir gjennomvarm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dremel, 2x120mm vifter. Slå deg løs....

 

Ikke vanskelig når du tar deg tid og tenker igjenom hva du gjør.

 

På en laptop vil det være en ganske dårlig løsning.

 

Jeg ville sjekket om alle vifter fungerte som de skulle (kan de være "blokkert" av støv e.l.). Uansett, maskinen skal tåle 24/7 drifte, funker ikke det så bør Dell ta en titt på den.

Endret av Dollar
Lenke til kommentar

Bruker det fan control programmet nå. Det funker bra. Ved hvilken temperatur er det maskinen blir treg 50 grader?

Når jeg ikke har på temperature control i det fanprogget slår ikke vifta seg på før 60 grader. Innen den tid har jo maskinen nesten hengt seg.

Men nå funker det fint. Har satt vifta til å starte ved 45grader.

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Da høres det ut som du kanskje har ett defekt hovedkort. En kamerat av meg hadde problemer med at PC'en hang seg, det viste seg at hovedkortet hans var defekt, det tålte ikke normal drifts temperatur.

 

Høres ut som viften fungerer normalt. Den skal slå inn ved ca 60 grader, eller høyere. Jeg ville kontaktet Dell kundeservice og fortalt om dine problemer. Mest sannsynlig må du få den reparert, det ville ihvertfall jeg gjort.

Lenke til kommentar

For dere som har en i8600, hva slags temperatur er det deres maskin går på, min CPU holder 50 grader ved vanlig surfing. Lurte på om dette ER "normal" teperaturen for denne maskinen og hvor ofte slår viften inn ved surfing? Noen som har noen erfaringer med dette så hadde det vært flott med tilbakemelding.

Lenke til kommentar
For dere som har en i8600, hva slags temperatur er det deres maskin går på, min CPU holder 50 grader ved vanlig surfing. Lurte på om dette ER "normal" teperaturen for denne maskinen og hvor ofte slår viften inn ved surfing? Noen som har noen erfaringer med dette så hadde det vært flott med tilbakemelding.

min holder ca 40 både cpu og hd ved normal surfing etc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...