Labelle Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars (endret) Hei, Jeg har en uisolert garasje hvor det er fuktmerker på asfaltplatene på begge sidene av ytterdøren. Det har vært sånn i flere år etter lengre perioder med regnvær. Bestemte meg for å bytte karm og dør sist sommer da den var litt slitt jeg ville åpne opp og gjøre det rett. Ser ikke ut som det forandret mye. Jeg har tapet med vindsperretape mellom eksisterende vindsperre og karm. Monterte også et lite utstikk/blikk over dørblad som går under bak kledningen. Dette var ikke der tidligere. Kan vannet rett og slett suges på siden ved de liggende kledning og inn i spaltene som går inn under stående kledningsbord? Vet ikke om noe regnvann kam piskes opp fra asfalten inn til lektene? Men ser at endene på liggende kledning er fuktig bak stående kledningsbord/ramme lengre oppover også langs karmen. Endret 21. mars av Labelle
Oter Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars Har mere tro på at vannet kommer opp bak det nederste kledningsbordet,når det regner,så vil det sprute opp når det treffer bakken 1 1
SpaceHog Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars Kan man bruke en slik STIHL fuktighetsmåler (tre/gips/sement), for å finne ut hvor vannet kommer fra, eller er det bortkasta penger? https://www.prisjakt.no/product.php?p=12406788 kr 335
Labelle Skrevet 21. mars Forfatter Skrevet 21. mars (endret) SpaceHog skrev (47 minutter siden): Kan man bruke en slik STIHL fuktighetsmåler (tre/gips/sement), for å finne ut hvor vannet kommer fra, eller er det bortkasta penger? https://www.prisjakt.no/product.php?p=12406788 kr 335 Bare fjas i dette tilfellet. Oter skrev (1 time siden): Har mere tro på at vannet kommer opp bak det nederste kledningsbordet,når det regner,så vil det sprute opp når det treffer bakken Njaa. Hvorfor er det kun fuktig like ved begge sider av ytterdøren? Da skulle det vært fuktig andre steder også langs veggen også. Er kun fukt begge sidene av ytterdøren. Da tenker jeg det må være her en stand problemet ligger. Endret 21. mars av Labelle
Labelle Skrevet 21. mars Forfatter Skrevet 21. mars Oter skrev (14 minutter siden): hvor høyt er det vått på den lekten da? Ganske høyt opp. 3/4 deler kanskje. Klem lektene var tørre. Og alle endene på de liggende kledningsbordene var fuktige som avslutter på lekten.
Labelle Skrevet 22. mars Forfatter Skrevet 22. mars Oter skrev (6 timer siden): tette profilen innunder kantbordet med fugemasse da Joda. Har tenkt på det. Men nå har det vært lufting fra sidene. Men ser ut som det blir løsningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå