LD93 Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Har ventilasjon fra 70 tallet, altså bare et firkantet "hull" ut. Uteventilen er skjult under terrasse/platting. Så det suger litt, men et par planker av skal jeg klare å få til, evt slenge på noen hengsler for lettere tilgang senere. Uansett. Disse hullene er vel 15x20cm mener jeg å huske. Jeg merker at lufta er tung, mest fordi vi ikke har luftelukene oppe, når det skjer har vi krypdyr overalt. Skal nå fikse dette og vil ha en løsning hvor vi prøver å få noe ventilasjon, både inn og ut. Finnes det gode alternativer der ute som ikke koster skjorta, eller bråker noe hinsides? Sett flere av disse viftene som feks Arida. Disse har nesten doblet seg i pris på kort tid, men kostnaden fra alibaba og co er lik. Hvis det er de "beste" alternativene bestiller jeg selvfølgelig bare derifra selv, men ville høre her også tilfelle noen kloke hoder har funnet bedre løsninger. Takk for evt råd og tips.
toralfb Skrevet 19. januar Skrevet 19. januar Lufteluker i vegg og over vindu krever luften kan gå ut et sted. Baderom har gjerne ventilasjon over tak, med luftespalte under døren. Da trekkes luften ut via ventilasjons rør. Stoppe insekter via ventilasjon som inngang kan tettes med flue netting. Orginalt var det installert nett, men den kan være skadet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå