Gå til innhold

Problemer med GameCube


_TT_

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg har kjøpt meg en gamecube for ca en måned siden, og lurer på om den har problemer, eller om det er andre også som har samme symptomene.

 

Eg synes leseren hakker litt vel mye på enkelte spill, slik at eg hører "knekk" lyder fra boksen. Dette tenkte eg at er helt sikkert normalt, men tenkte eg skulle høre med folket her "just in case". ;)

 

Det har også sjedd to ganger når eg spiller med en error og at eg må restarte og se i manualen. Det skjedde en gang på Resident Evil ZERO og senest på Eternal Darkness. Dette var ganske irriterende siden eg måtte begynne helt fra siste save... :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok lesingen av DVD'en ja. Men det høres så ekstremt "vondt" ut noen ganger. :scared:

 

Og det er ikke kun i ny loading, men mens eg spiller i et rom vanlig også. Men har merket at det er mer slik lesing av Eternal Darkness enn det er på noen av de andre spillene, så kanskje den har vanskligheter med å lese disc'en. :shrug:

 

Er det andre som har fått den feilmeldingen med at de må restarte GC'en mens de spiller da?

Lenke til kommentar
Det er nok lesingen av DVD'en ja. Men det høres så ekstremt "vondt" ut noen ganger. :scared:

 

Og det er ikke kun i ny loading, men mens eg spiller i et rom vanlig også. Men har merket at det er mer slik lesing av Eternal Darkness enn det er på noen av de andre spillene, så kanskje den har vanskligheter med å lese disc'en. :shrug:

 

Er det andre som har fått den feilmeldingen med at de må restarte GC'en mens de spiller da?

Den lyden er sånn. Jeg la merke til det i begynnelsen selv, men nå tenker man ikke over det.

 

Når det gjelder det med at spillet klikker å får error, så har jeg ikke opplevd det før på noen av spillene mine bortsett fra Metroid Prime en gang. Men det er pga en programerings bug i spillet.

 

Så om det er et stort problem at spill "klikker" for deg ville jeg byttet den..for slik skal det ikke være.

Lenke til kommentar

Lasting av spill og slikt er det ikke noe problem med. Kun klikkingen og error messagene. Det er ikke det at de kommer ofte (som sagt kun 2 ganger) og hakkingen merker eg nesten kun på Eternal Darkness.

 

Tenker eg sender en mail til nettbutikken eg kjøpte konsollen og Nintendo norge, og spør om det er normalt. Ellers så kanskje eg kan ta opp lyden og legge den ut på internett, så dere andre kan høre?

Lenke til kommentar
Jeg blir også litt redd når jeg hører høylydte klikk fra boksen. Boksen min tror jeg har en produksjonsfeil, for den har låst seg 29 ganger. Flesteparten av gangene på TS2, noe som er rart da spillet ikke krever så mye maskinvare. Kan vi skylde på dårlig programmering eller porting?

TS 2 var programmert for GC, og portet til de andre maskinene. Jeg tror ikke man kan skylle på programmeringen i det tilfellet. TS 2 har aldri klikket når jeg har spillt det.

Lenke til kommentar
Har selv opplevd at Eternal Darkness måtte restarte en gang. men  dette har har bare skjedd en gang.

Hvis det hadde skjedd regelmessig, så hadde jeg vært forferdelig sint og prøvd å fått den bytta.

 

Btw. C.M.O.T.D., du er klar over at det er Vimes du har bilde av? ;)

Det er jeg helt klar over! Men bildene av CMOT som Paul Kidby har tegnet er ikke helt hva jeg hadde forestilt meg. Ingen her lever vel opp til navnet sitt?

 

TS2 er forresten lagd for PS2. Har jeg blitt fortalt.

Endret av CutMeOwnThroatDibbler
Lenke til kommentar

Ble oppringt av nettbutikken eg kjøpte GC'en av. De mente det var vanlig med noen klikk her og der og leselyder. Og det er vanlige leselyder på de spillene eg har, foruten Eternal Darkness.

 

Eg kjøpte Eternal Darkness fra en privatperson, og eg er sikker på at spillet ikke er helt som det skal. Tror Disc'en er en kvart millimeter bøyd eller noe sånt, for det er kun dette spillet som lager slike forferdelige lyder.

 

Kan en bøyd disc skade GC'en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...