Buchern Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Sånn... Endelig har jeg noe å sette finger på. Her fikk jeg nemlig opp en feilmelding på skjermkortet mitt (PowerColor Radeon 9800 pro ) Her kommern: "VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands" Og ja har byttet drivere!!!!
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Oi glemte spm et:-/ Men hva kan forårsake dette? Viften?
TJ Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Du må slå av VPU-Recover. Egenskaper for skjerm --> Avansert --> VPU Recover --> Aktivere VPU Recover OFF
Windoge Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Oi glemte spm et:-/ Men hva kan forårsake dette? Viften? Det eneste problemet med vifta er at den stopper totalt og kortet ryker. Er sikkert driverne. Får feilmeldinga med både nyeste Catalyst og Omega. Problemet går bort om jeg installerer Catalyst 3.7
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Okey men den feilmeldingen kommer først etter det har begynt å hakke. Det starter i det små og til slutt blir det et bilde hvert trdje sekund :-( Og da må det vell ha en sammenheng med kjølern? Fordi jeg har jo 8 kabbis vifter!!!!
tigerdip Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Her kommern: "VPU Recover has reset your graphics accelerator as it was no longer responding to graphics driver commands" Og ja har byttet drivere!!!! Dette er jo en ny funksjon. Poenget med den er at du får resatt skjermkortet uten å måtte restarte pc'n. Hvis du slår den av vil du sannsynligvis få større problemer enn når den er på.
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Så jeg skal skru den på da? Har forresten en hardcano 4 og fikk målt tempen på skjermkortet på hele 54 grader før den klikka og restartet. Og målern var ikke på kjernen engang men på kjøleribben
tigerdip Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Kan du ikke sette en av viftene dine til å blåse rett på skjermkortet ? Da bør du få det kjøligere og får sjekket om det er temp som er problemet eller ikke .
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Kan du ikke sette en av viftene dine til å blåse rett på skjermkortet ? Da bør du få det kjøligere og får sjekket om det er temp som er problemet eller ikke . Hehe Sånn som det står nå er det 3 store thermaltake vifter som står og blåser luft direkte på viften fra 2 forskjellige vinkler og med maks rpm!!!! Og kabinette er åpent!!! Sier ikke det sitt? Tror dere jeg får byttet skjermkortet?
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Da er ikke det problemet. Så hva er prblemet da? Har jo prøvd de nyeste Ati driverne og omega driverne!!!
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Ikke vet jeg Kan jo være at pga kjøle ribben ikke sitter ordentlig på og derfor blåser viftene kald luft på en kald heatsinck???
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Send det tilbake der det kom fra Ja har sendt mail til komplett.no og får svarpå mandag. Men det som er kjipt er at hvis det ikke er noe galt med kortet må jeg betale porto ca 150 tur-retur + 150,- i test gebyr
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 hÅPLØST Men det er ikke normalt at idle temp en skal ligge på ca 47 grader på vga et? Det skal vell heller ikke gå an og rikke 3-5 mm på heatsincen eller?
Cell_v14 Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 jeg har et PC 9800pro kort, jeg har hatt min siden jula, det kan jo hende at du har en defektiv version (produktions feil).
Buchern Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 jeg har et PC 9800pro kort, jeg har hatt min siden jula, det kan jo hende at du har en defektiv version (produktions feil). men hav skal jeg se etter a? Kan jo alltids ta ut skjermkortet og kikke på det! Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå