Gå til innhold

En innbruddstyv sliter med å skape tillitt til huseierne

Paratech

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En innbruddstyv, på tross av hans geni, sliter med å skape tillitt til huseierne fordi han lever av å stjele. Innbruddstyven er svært mektig og har opparbeidet seg lang erfaring med å komme seg forbi forhindringer og vet hvordan han skal skaffe tilliten han behøver for å komme seg frem med det han driver med.

Men innbruddstyven har for mange dårlige ambisjoner til at han kan skape tillitt til huseierne. Det er verdens letteste ting å skape tillitt til mennesker, men hvis de likevel ikke klarer det så er det fordi de har for mye arbeid å gjøre.

De kan ikke gå hele dagen med innbrudds-verktøy i hendene samtidig som de skal småsnakke med huseierne de skal bryte seg inn hos. Når huseierne spør seg selv "Hvorfor har jeg ikke tillitt til det mennesket der, det er jo verdens letteste ting å skape tillitt" så er det fordi innbruddstyven har for mange ambisjoner.

Ingenting i verden er lettere enn å skape tillitt. Men det er jo en risikosport å skape tillitt for så å miste den rett etterpå. Innbruddstyvene er ekstremt redde for å skape tillitt som ikke kan vare, så de unngår det gjerne hvis de kan.

Hvis du føler at du mangler tillitt til noen, så er det en svært klar grunn til at du mangler den. De står litt på avstand og er litt redd for å gi deg den, du må gjerne betale mye penger for den først, det skal ikke være billig å få den. Den er reservert for de få iallefall.

Hvis du føler at du mangler tillitt til noen, så er de følelsene korrekte. Det er noen som nøler. De står på avstand og sier "Jeg har ikke lyst å gi den personen min tillitt, hva gjør jeg hvis jeg mister den"

Men av og til så møtte innbruddstyven en dum person her og der, og de gav tilliten til dem og følte at det "gikk greit". Så sa innbruddstyven "Her skal vi ikke stjele noe på lang tid"

Verdens letteste ting er å skape tillitt, men verdens vanskeligste oppgave er å sette igang. De som er på avstand nøler.

Innbruddstyven sa "Hvordan kan jeg gi denne huseieren min tillitt når jeg skal stjele tv'en som står rett inne i stua hans, det tar seg jo ikke ut"

En annen innbruddstyv sa "Det er kulturen som er viktig, vi er nødt til å skape en kultur med mangel på tillitt slik at det ser normalt ut å ikke ha tillitt"

Da innbruddstyven møtte en huseier så sa huseieren "Hvorfor har jeg ikke tillitt til deg?" så sa innbruddstyven "Det er helt normalt min venn, se bare der borte, det samme skjer der"

Ingen huseiere måtte gå rundt å tro at det skulle være normalt å ha tillitt til dem, en vond vane er vond å vende og ryktene sprer seg mellom husene fortere enn man kunne ane og ingen skulle vel like at man fikk ulike erfaringer mellom hverandre.

"Vi er innbruddstyver, vi kan ikke gå rundt å menge oss med disse huseierne hele tiden, men vi kan heller ikke være roboter som går rundt i gatene og blir sett på som utstøtte, vi har andre utfordringer også, vi skal ikke bare stjele, vi skal jo trøste de små også"

Endret av Paratech
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er mange som begriper poenget ditt eller her eller orker å forsøke, men vi kan vel være enige om at innbruddstyevn trenger litt julng eller noe? 😉

Skrevet (endret)

På det nye året begynner skolen igjen, og meningen med livet er å fortsette å studere. Og meningen for lærerne er å fortsette å lære bort.

Endret av Paratech

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...