Gå til innhold

Vurderinger for eller mot å søke om sluttpakke ved nedbemanning?

Gjest 44e2f...3d2

Anbefalte innlegg

Gjest 44e2f...3d2
Skrevet

Spør for en venn som ikke har konto her:

Jeg jobber i en bedrift som skal nedbemanne og jeg er usikker på hva jeg skal velge. Vi har fått tilbud om å søke sluttpakke. Ønsker ikke å dele for mye for å ikke bli identifisert.

På grunn av antallet som skal nedbemannes og min ansiennitet er det mulig at jeg uansett blir sagt opp. Jeg tenker at jeg da ender opp med dårligere vilkår (vanlig 3 måneders oppsigelsestid eller etterlønn antar jeg) enn om jeg hadde akseptert sluttpakken.

Om flere enn det antallet som skal nedbemannes søker sluttpakke er det vel mulig jeg allikevel får bli. Men det hele er vel veldig usikkert.

Noen råd i en slik situasjon? Noen som har vært gjennom det samme?

Min største frykt er å ikke finne ny, fast jobb før sluttpakkens periode opphører.

Samtidig er jeg der at jeg har søkt nye jobber alt før dette ble kjent, så jeg ønsker i utgangspunktet en ny jobb.

Anonymous poster hash: 44e2f...3d2

Videoannonse
Annonse
Gjest c51a4...678
Skrevet

Hei du 🙂

Min mann valgte å søke sluttpakke pga vi vurderte å flytte til en annen kant av landet, selv om han egentlig ikke var en av de som sluttpakken var myntet på. Han fikk sluttpakka, og kunne kombinere å være hjemme med spedbarn slik at jeg slapp å ta permisjon fra studiet. 

Det tok litt tid å få jobb etterpå 1 - 2 år, men slikt avhenger jo litt av type utdanning og stedet man bor på. 

Hvis du ikke får jobb innen sluttpakka opphører så vil du få arbeidsledighetstrygd. 

Anonymous poster hash: c51a4...678

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...