geir__hk Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) Hei. En bekjent (må nesten opplyse om dette da det er sånn at jeg ikke har daglig tilgang til problemobjektet hvis relevante spørsmål dukker opp) har klart å dra i land en HP ProLiant ML110 Gen 9 server, trolig fra rundt 2016-2017. Målet er å få Linux installert på nevnte maskin, så jeg har laget en minnepinne med Gparted som jeg vet booter opp på omtrent alt som kan krype og gå av datamaskiner. Problemet er bare at hver gang vi velger USB i "One-Time Boot Menu", så fryser maskinen. Responderer ikke på tastetrykk, heller ikke Ctrl+Alt+Delete. Eneste som har effekt er å bruke power-knappen til tvungen avslutting. Bios identifiserer åpenbart usb-pinnen da den dukker opp i lista over bootbare medier. Har prøvd samme usb-pinne på flere usb-porter, uten at dette hjelper. Jeg vet at selve usb-portene skal virke, da tastatur fungerer. Har naturligvis sjekket at USB Boot Support = Enabled. Har også prøvd å endre boot modus til legacy bios, uten at dette hjalp. Da ble "One-Time Boot Menu" endret til at det kun eksisterte en eneste oppføring "Legacy BIOS One-Time Boot Menu" som eneste valg - men maskinen går i samme type frys når jeg trykker enter på denne. Hardware - dette er hva jeg kan se fra skjermen i bios-meny (ikke tilgang til OS) CPU: Intel Xeon E5-1603 V4 2.80GHz BIOS Version: P99 v2.80 (10/16/2020) Smart Array P440 Controller firmware version 7.00 - May 17 2019 UEFI driver version 9.64 Controller Mode = RAID (cannot be changed) Noen tips til hva som kan prøves neste gang jeg kommer på besøk (hvis ikke maskinen allerede er gått på fyllinga, da det er svært begrenset hva en maskin som ikke kan bootes med usb kan brukes til) ? Endret 10 timer siden av geir__hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå