Gå til innhold

Norsk Stavekontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

akkurat det der lurer jeg også litt på. tror du trenger proofing tools, men det koster penger. har prøvd å lete som gal etter stavekontrollen på den andre pc`en min som har office XP men er ikke helt sikker på hvilke filer jeg skal ta med.

 

.lex var visst stavekontroll filer, men de .lex filene jeg fant var ikke til Microsoft office.

 

Noen som vet?

 

PS: har også Engelsk Office 2003

Lenke til kommentar

jeg leta litt rundt på maskina nå netopp å de filene jeg fant var: MSGR2NB, MSSP3NB, MSSP3NB.DLL og MSTH3NB.DLL.

 

 

lurer på hvor resten kan ligge.

 

disse tok jeg iallefall å installerte på den andre maskina med Office 2003 men det funka ikke.

 

vet du noe om det?

Lenke til kommentar

Jeg har alle de filene du nevner pluss, pluss liggende i C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Proof

 

Rent umiddelbart ville jeg anta det bare var å flytte over de rette lex-filene, men da de som endte på *NO.LEX. NO høres mer ut som noe med Norsk enn NB. Du forsøker å flytte fra en Norsk Office XP til en Engelsk Office 2003? (Er jo ingen vits i å flytte fra engelsk til engelsk...) Da spørs det også om XP og 2003 er kompatible.

 

Jeg har aldri gjort dette i Office. I World Perfect var det bare å flytte lex-filen til rett katalog, så fant stavekontrollen den der og installerte selv ved behov. Dette er dog noen år siden, i enklere OS enn i dag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...