Vokteren Skrevet søndag kl 08:13 Skrevet søndag kl 08:13 Hugo_Hardnuts skrev (På 31.10.2025 den 18.39): Jeg ser poenget ditt, men mener allikevel det er noe unyansert. Vi ser feks en betydelig forskjell i frekvensen av lovbrudd på ukrainsk og russisk side. Russerne bedriver krigsforbrytelser metodisk - ofte på en måte som vitner om at det inngår i doktrinen deres - mens de forbrytelsene som er dokumentert på ukrainsk side er isolerte hendelser. Jeg tenker det har en verdi fortsatt når det reduserer frekvensen, selv om den ikke blir null. Man kan jo også håpe at krigen i Ukraina munner ut i en Nürnbergprosess mot den russiske ledelsen også, og selv om det ikke er realistisk er det fint å ha muligheten hvis man kommer dit. Jeg håper du har rett, men frykter at nyhetsbildet er sterkt preget av propaganda. Russiske tapstall, feilgrep og overgrep og vellykkede ukrainske angrep, smarthet og godhet sammenholdt med realitetene på slagmarken gir grunn til skepsis.. Det er god grunn til å innhente informasjon fra flere uavhengige kilder.
Hugo_Hardnuts Skrevet søndag kl 22:37 Forfatter Skrevet søndag kl 22:37 Vokteren skrev (14 timer siden): Det er god grunn til å innhente informasjon fra flere uavhengige kilder. Absolutt. Men ser man på rapportene fra ICC, FN, Amnesty o.l., utpeker det seg et mønster der russiske overgrep er systematiske, men de ukrainske er isolerte hendelser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå