Gå til innhold

Dedikert timelapse kamera i 2025 - Både kort- og langtidsbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Forsøker å finne en god løsning for å ta timelapse av byggeprosjekter - Noen der jeg kan sette opp kamera og hente det dagen etter, andre der kamera må kunne stå i flere måneder. 

Slik jeg leser markedet for langtidstimelapse, så finnes to alternativ i form av ferdige løsninger: Brinno og Enlaps. Førstnevnte er jeg redd har for dårlig bildekvalitet og sistnevnte er unødvendig dyrt (kjøp av kamera er én ting, men å være avhengig av en abbonnementsordning der de styrer prisene nøyaktig slik de ønsker, som før øvrig også er usannsynlig dyr, gjør dette også mindre relevant). 

Reagerer på at det bare finnes to alternativ der ute. Skulle tro man kunne få tak i et timelapse kamera med mulighet til strømtilkobling og ideelt sett fjernstyring, med 4K i 2025? 

Noen tips? Mulig feilen jeg gjør er å se etter hyllevarer, men synes som sagt det er rart det ikke finnes et bra alternativ til en menneskelig pris der ute i dag. 

Selvsagt kan jeg gå for gutteromsløsningen å modifisere actionkamera eller DSLR med eksterne strømkilder osv., men vil helst unngå det. 

Er det overvåkningsverdenen jeg eventuelt må inn i? 

Det jeg ser etter, er et eller flere kamera med følgende egenskaper:

• Enkle å montere/flytte
  • Vanntett
  • 4K, i alle fall god full HD som ikke blir et øyesår klippet sammen video fra andre kamera 
  • Mulighet for ekstern strøm og godt minne, slik at det kan stå i lengre perioder 
  • Pluss i boka for mulighet til å fjernstyre (hente ut bilder, starte/stoppe, justere intervaller digitalt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...