Gå til innhold

Test: ROG Xbox Ally X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke støvet ned min z1e, men brukt den ganske flittig. Såpass mye at jeg kom borti et problem som var så avgjørende for valg av neste generasjon... Reservedeler! Min L2 knapp ble utslitt, og viste seg at en litenn del inni den hadde brukket av, så fjæringen fungerer ikke så bra.

Forsøkt å få tak i ny knapp, men klin umulig å få tak i her til lands. Får tak i usa (nei, ingen på ali, temu, shein eller andre kinesiske portaler) - men koster fra 20-40 dollars per enhet. Så kommer frakten, og den er dyrere enn reservedelen. Og attpåtil kommer moms og toll. Så her snakker vi om nærmere 1000 lappen for en enkelt liten knapp 😡

Var i kontakt med Asus Norge, i håp om at de kunne sende meg en, men nei. Det eneste de kunne gjøre er å ta den med inn på service og reparere den, noe de innrømte ville koste rundt 1300 kr frakt iberegnet (og tenk på hvor lenge de skal ha enheten der inne også)... 😡🤬🤬🤬

Misforstå meg rett; jeg er veldig glad i maskinen min, og mener det fortsatt er den beste enheten jeg noen gang har hatt i mitt nærmere 50-årige liv. Bet til og med i det sure eplet og bestilte en overpriset reservedel jeg fant på Amazon...

Men akkurat som artikkelforfatter, så tenker jeg meg om veldig pga prisen (og reservedel utfordringer).

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
14 minutes ago, Timberman80 said:

Forsøkt å få tak i ny knapp, men klin umulig å få tak i her til lands. Får tak i usa (nei, ingen på ali, temu, shein eller andre kinesiske portaler) - men koster fra 20-40 dollars per enhet. Så kommer frakten, og den er dyrere enn reservedelen. Og attpåtil kommer moms og toll. Så her snakker vi om nærmere 1000 lappen for en enkelt liten knapp 😡

Var i kontakt med Asus Norge, i håp om at de kunne sende meg en, men nei. Det eneste de kunne gjøre er å ta den med inn på service og reparere den, noe de innrømte ville koste rundt 1300 kr frakt iberegnet (og tenk på hvor lenge de skal ha enheten der inne også)... 😡🤬🤬🤬

I følge en lov EU har vedtatt så må de tilby reservedeler utifra hva jeg leser på: https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/8qwlRx/naa-er-retten-til-aa-reparere-vedtatt-i-eu

Så skal jo i utgangspunktet ikke være noe problem å kjøpe den delen du trenger fra Asus Norge.

EDIT: Eller nei, må bli godkjent i Europarådet også... så kan jo ta en liten stund til gitt.

Endret av Lostfields
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Timberman80 skrev (3 timer siden):

Men akkurat som artikkelforfatter, så tenker jeg meg om veldig pga prisen (og reservedel utfordringer).

Denne er dessverre for dyr. Jeg skulle ønske Valve begynte å selge Steam Deck OLED her til lands. Den er nesten halve prisen i dollar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...