Gå til innhold

Får man Hl2 med Radeon XT eller ikke ?


Saftis

Anbefalte innlegg

Har browset en del på forumet og snakket med forskjellige nettbutikker, og det ser ut til å være full forvirring om hva som egentlig følger med Radeon 9800 XT og Radeon 9600 XT.

 

Søkte litt på ATI sine nettsider og fant disse pressemeldingene:

 

ATI Technologies Inc. (TSX: ATY, NASDAQ: ATYT) today announced that Valve®, a leading game developer, has named ATI as the preferred graphics card partner for its upcoming game Half-Life® 2. As a part of this agreement with Valve, ATI customers will get the full Half-Life 2 game free (1) with the purchase of select RADEON™ products.

 

(1) Shipping, handling and applicable taxes or customs charges are not included. Charges vary depending on purchaser's mailing address and method of delivery (i.e.; download vs. land delivery). Offer only available while supplies last.

 

http://www.ati.com/companyinfo/press/2003/4692.html

 

Her virker det som om de har tenkt til å sende spillet fysisk, dvs. med snail mail. Siden verdien av spillet er mer enn 200, burde vel dette bli kluss med norske tollmyndigheter ? Legg også merke til at de forbeholder seg retten til å ta penger for å sende det ut, frakt, moms og tollsatser, og at de ikke plikter seg til å sende det ut hvis de ikke har flere kopier igjen.

 

Special Offer:

When you buy the new RADEON™ 9800 XT or RADEON™ 9600 XT you will get a FREE copy of Half-Life® 2 once the game is released and available through retail. Until then, Valve and ATI are offering the Valve Premier Pack free, which includes the games: Half-Life, Counter Strike, Team Fortress Classic, Deathmatch Classic, Half-Life: Opposing Force and Ricochet. This is a limited time bonus offer that expires once Half-Life 2 is available.

 

http://www.ati.com/gitg/promotions/halflife2/index.html

 

Dette KAN leses som at man bare får Valve Premier Pack helt frem til HL2 slippes i butikkene, men det er vel mest sannsynlig bare slik at de bundler det som et tillegg (bonus) helt til de kan vedlegge HL2 fysisk.

 

Noen som har kjøpt XT kort og kan bekrefte at man får en ticket for å laste ned hele spillet fra STEAM ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja.. man får det...

/me koser med hl2 kortet sitt

 

det er sånn skrapelodd felt på det, som jeg ikke har skrapt enda.. der står nok en adresse eller en key eller noe.. men jeg får ikke returnert XT kortet mitt vist jeg skraper :roll: men det kommer jo ikke ut på en stund uansett..

 

har hørt (fra en med 9600XT) at spillet ikke er kom ut enda (doh) men at du kan laste ned hl2 wallpapers å sånt... så da må det vel være en adresse som står der ?

jeg er litt forvirra selv.. med der kommer ivertfall hl2, men vet ikke hva som står under skrapefeltet.. :(

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Det eg lurer på er om du i det hele tatt får fullversjonen av Half Life 2?,har sett fleire plasser på nettet folk skrive at man kun får en single player versjon.

 

Sjøl fekk eg ikke med HL2 da eg bestilte fra multicom et gexcube 9600xt extreme,mailet multicom om hvorfor eg ikke fekk med HL2 og fekk i svar at "HL2" var en kampanje som kun varte ut desember 2003.

Lenke til kommentar

HL2 kan enten lastes ned via Steam når det slippes. Eller du kan få tilsendt cdene i posten. Valget er ditt. Mange produsenter har enten sluttet med HL2 keyene til XT kortene. Andre (Sapphire f.eks) gir deg valget selv. Bestiller du "full" retail kort får du med HL2. Bestiller du "lite" retail får du alt unntatt HL2.

Fram til HL2 slippes kan HL2 keyen brukes til å laste ned hele HL1 pakken fra Steam, ergo man får spille Half life, Opposing Force, CS, Day of Defeat ++.

Lenke til kommentar
HL2 kan enten lastes ned via Steam når det slippes. Eller du kan få tilsendt cdene i posten. Valget er ditt. Mange produsenter har enten sluttet med HL2 keyene til XT kortene. Andre (Sapphire f.eks) gir deg valget selv. Bestiller du "full" retail kort får du med HL2. Bestiller du "lite" retail får du alt unntatt HL2.

Fram til HL2 slippes kan HL2 keyen brukes til å laste ned hele HL1 pakken fra Steam, ergo man får spille Half life, Opposing Force, CS, Day of Defeat ++.

Takk for oppklarende svar, Ash.

 

Dog er jeg litt forvirret over Cali3D sitt utsagn, men regner med at dette er noe MultiCom selv roter med. Virket ikke som om Komplett var klar over hva som gjaldt heller.

 

Når det gjelder toll og moms, serrin, var det nettopp derfor jeg understreket ordet VERDI, fordi de (etter min forståelse) ikke har lov til å sende noe som gave når man har betalt for gjenstanden. Altså må de skrive pakkens VERDI, ikke hvor mye jeg betalte for den, ettersom dette er umulig å beregne, og tollgrensen på 200 kr (ca. $30, altså under spillets retailpris) gjelder.

Ved gaver er denne grensen 1000 kroner, men tror ikke et gigantisk firma kommer seg unna med å merke noen millioner pakker med "gift" og verdi 500 kroner, vi har jo tross alt betalt for det.

Endret av Saft-is
Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om du i det hele tatt får fullversjonen av Half Life 2?,har sett fleire plasser på nettet folk skrive at man kun får en single player versjon.

 

Sjøl fekk eg ikke med HL2 da eg bestilte fra multicom et gexcube 9600xt extreme,mailet multicom om hvorfor eg ikke fekk med HL2 og fekk i svar at "HL2" var en kampanje som kun varte ut desember 2003.

Alle som har bestilt i desember (innkludert meg) får det ettersendt. :D

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om du i det hele tatt får fullversjonen av Half Life 2?,har sett fleire plasser på nettet folk skrive at man kun får en single player versjon.

 

Sjøl fekk eg ikke med HL2 da eg bestilte fra multicom et gexcube 9600xt extreme,mailet multicom om hvorfor eg ikke fekk med HL2 og fekk i svar at "HL2" var en kampanje som kun varte ut desember 2003.

Alle som har bestilt i desember (innkludert meg) får det ettersendt. :D

Har du fått det? Det har ikke jeg.... håper det kommer snart!

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om du i det hele tatt får fullversjonen av Half Life 2?,har sett fleire plasser på nettet folk skrive at man kun får en single player versjon.

 

Sjøl fekk eg ikke med HL2 da eg bestilte fra multicom et gexcube 9600xt extreme,mailet multicom om hvorfor eg ikke fekk med HL2 og fekk i svar at "HL2" var en kampanje som kun varte ut desember 2003.

Alle som har bestilt i desember (innkludert meg) får det ettersendt. :D

Har du fått det? Det har ikke jeg.... håper det kommer snart!

Nei ikke fått den. :(

Lenke til kommentar
Det eg lurer på er om du i det hele tatt får fullversjonen av Half Life 2?,har sett fleire plasser på nettet folk skrive at man kun får en single player versjon.

 

Sjøl fekk eg ikke med HL2 da eg bestilte fra multicom et gexcube 9600xt extreme,mailet multicom om hvorfor eg ikke fekk med HL2 og fekk i svar at "HL2" var en kampanje som kun varte ut desember 2003.

Alle som har bestilt i desember (innkludert meg) får det ettersendt. :D

Har du fått det? Det har ikke jeg.... håper det kommer snart!

Nei ikke fått den. :(

Ja, mente såklart DEN. Altså den lappen/kupongen.... HL2 Release date? tja, si det... vi snakker jo om Valve her da... men SDK'en kommer snart da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...