Spillredaksjonen Skrevet torsdag kl 16:26 Skrevet torsdag kl 16:26 Sjå! Her er den nye Xbox-en Asus Rog Xbox Ally X er lansert. Les hele saken på Gamer.no»
Nedron Skrevet fredag kl 06:57 Skrevet fredag kl 06:57 Hei. For en som aldri har hatt en slik håndholdt konsoll, unntatt Nintendo Switch til sønnen, og spiller hovedsakelig på PC, appellerer slike konsoller lite. Kan noen som bruker Steam deck eller noe tilsvarende fortelle litt om hvordan bruk av dette blir? Tenker mest, på som fe spiller dere på farta mens dere pendler til og fra jobb elle skole? Eller er det fe en mer praktisk og plass effektiv, med tanke på alt utstyr og plass en gaming-PC krever, måtte å spille dataspill på. Jeg må også si at det alltid er gøy med elektroniske dingser, men har bare vært nysgjerrig på hvordan folk bruker slike konsoller og hvorfor det appellerer til brukerbasen.
Sjørøver Skrevet fredag kl 07:04 Skrevet fredag kl 07:04 Nedron skrev (4 minutter siden): Hei. For en som aldri har hatt en slik håndholdt konsoll, unntatt Nintendo Switch til sønnen, og spiller hovedsakelig på PC, appellerer slike konsoller lite. Kan noen som bruker Steam deck eller noe tilsvarende fortelle litt om hvordan bruk av dette blir? Tenker mest, på som fe spiller dere på farta mens dere pendler til og fra jobb elle skole? Eller er det fe en mer praktisk og plass effektiv, med tanke på alt utstyr og plass en gaming-PC krever, måtte å spille dataspill på. Jeg må også si at det alltid er gøy med elektroniske dingser, men har bare vært nysgjerrig på hvordan folk bruker slike konsoller og hvorfor det appellerer til brukerbasen. Du har sikkert en del eldre spill i backloggen? Det er det min blir brukt til. Spill som er for "dårlige" til å spille på PC er fint på steamdeck. Finnes også populære spills om ikke krever så mye, feks vampire survivors, som er ypperlig på liten skjerm. Jeg har den med meg på reise, spiller litt på kveldene etter jobb. Kunne fint brukt den på busstur, flyplass eller lignende også. 1
Nedron Skrevet fredag kl 09:28 Skrevet fredag kl 09:28 Ok, tak for svaret. Ja, det er en del spill jeg har på backloggen, og nå som jeg avsluttet game pass ab. kommer jeg nok til å se gjennom den. Angående spill som er "dårlige" på PC hadde jeg ikke tenkt på. Skal se litt nærmere på det, for med jobben jeg har nå kan det være lurt med en litt kraftigere konsoll enn den svake laptopen jeg pleier å ta med.
Sjørøver Skrevet fredag kl 10:38 Skrevet fredag kl 10:38 (endret) Nedron skrev (1 time siden): Ok, tak for svaret. Ja, det er en del spill jeg har på backloggen, og nå som jeg avsluttet game pass ab. kommer jeg nok til å se gjennom den. Angående spill som er "dårlige" på PC hadde jeg ikke tenkt på. Skal se litt nærmere på det, for med jobben jeg har nå kan det være lurt med en litt kraftigere konsoll enn den svake laptopen jeg pleier å ta med. Fallout, bioshok, deus ex, timeshift og noen andre spill passer bra på Steamdeck, vil jeg tro. Alle ligger i backloggen min. Så finnes det ganske mange andre mer moderne spill som er meget underholdende, Hades, megabonk, Stardew walley,boltgun og andre enkle spill. Da blir batteritiden ganske OK også. Jeg kjøpte min steamdeck brukt for 3k og satt i en 2tb disk. Det ble ganske bra ytelse per krone. Endret fredag kl 10:38 av Sjørøver 1
Original1 Skrevet fredag kl 11:27 Skrevet fredag kl 11:27 Nedron skrev (4 timer siden): Hei. For en som aldri har hatt en slik håndholdt konsoll, unntatt Nintendo Switch til sønnen, og spiller hovedsakelig på PC, appellerer slike konsoller lite. Kan noen som bruker Steam deck eller noe tilsvarende fortelle litt om hvordan bruk av dette blir? Tenker mest, på som fe spiller dere på farta mens dere pendler til og fra jobb elle skole? Eller er det fe en mer praktisk og plass effektiv, med tanke på alt utstyr og plass en gaming-PC krever, måtte å spille dataspill på. Jeg må også si at det alltid er gøy med elektroniske dingser, men har bare vært nysgjerrig på hvordan folk bruker slike konsoller og hvorfor det appellerer til brukerbasen. Jeg har hatt mye glede av håndholdte🙂 Nå har jeg kun switch 1,men den er med meg litt på lengre bilturer eller ferie osv. Det er veldig lettvint og kunne sette seg og bare slappe av med i en god stol i ett hjørne hjemme også😉 Håper denne kanskje går som switch og koble til tv og monitor også,for skulle jeg først kjøpt ny håndholdt nå som lenge har sikla på steam deck,så virker denne nesten noe bedre hvor ikke minst du har både steam og gamepass (rimelig variant gamepass i det minste). Men hver sin smak🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå