Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Feil i beregning av barnebidrag tilbake i tid(NAV)

Gjest da870...bf2

Anbefalte innlegg

Gjest da870...bf2
Skrevet

Etter mye tull i NAVs beregninger av mitt barnebidrag ba jeg om fullt innsyn i dokumenter i hele perioden og oppdaget mange feil som har ført til at jeg har overbetalt i mange perioder.

Dette var feil jeg ikke kunne se før jeg fikk innsyn som f.eks. at den andre parten fikk støtte til barnehage(men i beregningen var ikke dette hensyntatt) osv.

så jeg klaget, men etter den enorme ventetiden ble det som vanlig avslag. Grunnen var at jeg hadde klaget for sent… ja, jeg hadde ikke mulighet til å klage før jeg fikk innsyn..

så, er det noen vits å dra dette videre?

jeg klaget umiddelbart på vedtaket men det ble avslått med en gang.

jeg er dritt lei av de inkompetente nav ansatte som stadig gjør feil uten konsekvenser så om jeg kan komme noe videre her så gjør jeg det lett selv om jeg går i minus som det suser ift advokater etc.

Anonymous poster hash: da870...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gjest da870...bf2 skrev (4 minutter siden):

Etter mye tull i NAVs beregninger av mitt barnebidrag ba jeg om fullt innsyn i dokumenter i hele perioden og oppdaget mange feil som har ført til at jeg har overbetalt i mange perioder.

Dette var feil jeg ikke kunne se før jeg fikk innsyn som f.eks. at den andre parten fikk støtte til barnehage(men i beregningen var ikke dette hensyntatt) osv.

så jeg klaget, men etter den enorme ventetiden ble det som vanlig avslag. Grunnen var at jeg hadde klaget for sent… ja, jeg hadde ikke mulighet til å klage før jeg fikk innsyn..

så, er det noen vits å dra dette videre?

jeg klaget umiddelbart på vedtaket men det ble avslått med en gang.

jeg er dritt lei av de inkompetente nav ansatte som stadig gjør feil uten konsekvenser så om jeg kan komme noe videre her så gjør jeg det lett selv om jeg går i minus som det suser ift advokater etc.

Det er barnet ditt som har fått de pengene. Surt å betale for mye, men barnets mor har jo brukt disse pengene i god tro, og det vil jo gå ut over barnet ditt hvis mor plutselig skal betale tilbake tusenvis. Det er ikke NAV som betaler disse pengene, det er barnet ditt

• Liker 1
Gjest da870...bf2
Skrevet
Tussi skrev (15 minutter siden):

Det er barnet ditt som har fått de pengene. Surt å betale for mye, men barnets mor har jo brukt disse pengene i god tro, og det vil jo gå ut over barnet ditt hvis mor plutselig skal betale tilbake tusenvis. Det er ikke NAV som betaler disse pengene, det er barnet ditt

Dama jobber frivillig redusert(som jeg også betaler ekstra for…) så det er ikke noe problem, trenger hun mer penger kan hun bare jobbe 100% som normale folk…

det var uansett ikke spørsmålet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...