Gå til innhold

Astrup forenklet faktisk plan- og bygningsloven

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem blir den nye Høyrelederen?  Flere "brukbare" kandidater sikkert, men jeg husker at jeg ble litt imponert over vedkommende nevnt i headingen her da han var med i siste borgerlige regjering.  Han viste seg nemlig som interessert i å aksjonere litt for å lempe på den beryktede plan- og bygningsloven, som er kjent for å være veldig byråkratisk og detaljert, og sågar ofte får skyld for  treg saksgang mht. godkjennings-prosedyrer for større bygge-planer  i kommunene.  Ikke så godt kjent denne "lille" lovendringen som kom på vårparten i 2021, men da sørget Astrup for at det faktisk ble tillatt å utvide huset sitt med 15 kvm uten å måtte søke kommunen først.   Det kunne dreie seg om alt fra stue, til kjøkken og bad, bare man holdt seg innenfor 15 kvm, og passet på å holde seg innenfor gitte maksgrenser for mønehøyde og gesims-høyde, og minimum 4 m fra nabogrense.  Dermed slapp man flere tusen i gebyr til kommunen også.  I samme lovendring ble det tillatt med f.eks. 1 m høy platting, tidligere måtte man søke kommunen om tillatelse til å bygge platting med høyde 60 cm. 

(Korrigér gjerne hvis "du" mener noe er ukorrekt her..).  Vedkommende er vel ikke av de som nevnes oftest som en mulig ny leder for det partiet, men han blir jo nevnt, og jeg tror man der ville få en sindig og klok leder, og "statsmannaktig" (og som sikkert ikke ville drive med div. ablegøyer for å prøve  bli populær og øke oppslutningen  osv., uten å nevne eksempel her..).  Bra med en som man da vet iallfall er opptatt av forenkling av nevnte lov, en "praktiker" mao., ikke sikkert man kan si det om de andre mulige kandidatene, men ikke vet jeg.

Endret av Skeptikus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...