Frank Isaksen Skrevet 4. august Skrevet 4. august Hei, Jeg står i samme situasjon som trådstarter og kommer til å legge kledningen rett på vindsperre. Jeg lurer da på om jeg bør beholde den opprinnelige vindsperren eller bytte den ut? I tilfelle jeg bytter den ut lurer jeg på om jeg bør velge en spesiell type vindsperre av hensyn til at jeg legger kledning rett på?
Simen1 Skrevet 5. august Skrevet 5. august Frank Isaksen skrev (På 4.8.2025 den 10.48): Jeg står i samme situasjon som trådstarter og kommer til å legge kledningen rett på vindsperre. Det er ikke spesielt lurt. Avstanden mellom kledning og vindsperre har en viktig funksjon. Det er en luftekanal som tørker innsiden av veggen. Varierende vær gjør at det noen ganger kondenserer fuktighet inne i veggen (på og bak vindsperra). Manglende luftekanal mellom kledning og vindsperre gjør at det vil tørke mye saktere. Det legger forholdene til rette for mugg og sopp. Å spare noen hundrelapper på lektere kan ende opp å koste deg et millionbeløp! De er der for en grunn. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå