Gå til innhold

Hvilke ikke-betalings kanaler var tilgjengelige på parabol på 90-tallet i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde store deler av min barndom på 90-tallet, og i ca 1993 så fikk vi parabol i hus. Tingen med parabol den gang, før sendingene ble digitale og låst bak en betalingsmur bak aktørene Viasat eller Canal Digital, så lå mange kanaler gratis/ukodet oppe i luften, så en måtte da kun ha selve parabolen tilgjengelig for å få inn et stort utvalg av kanaler.

Har noen av dere den komplette oversikten over hvilke kanaler som var tilgjengelige på parabol i Norge, gratis/ukodet mellom si 1993 og 1998?

Jeg husker at jeg måtte ha mottakeren til parabolen stilt inn på 3 - 3 for Cartoon Network, hvor jeg sikkert brukte mer enn 95% av tiden min da jeg så på TV-kanaler på parabolen på 90-tallet. Jeg husker også at det var TV3 (mener jeg), MTV, og Nickelodeon, samt en del tyske TV-kanaler. Men det hadde vært gøy å hatt hele oversikten over hva som det gikk an å få inn gratis/ukodet av kanaler mellom si 1993-1998 på parabol i Norge. Sliter med å finne en oversikt over dette på nettet nå.

Parabolen gikk vel i stykker i 1998, og den ble da ikke kostet mer på for reparasjon (den hadde blitt fikset på en del tidligere).

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...