Gå til innhold

Dater man? eller er en bare tiltrukket, ligger også er plutselig sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, jeg lurer på om folk faktisk dater? om man faktisk er intensjonell med hvem en faktisk blir sammen med. Tar man seg tid til å faktisk bli kjent med vedkommende og ikke den gode følelsen personen gir deg?. Eller, er det typ "du er tiltrukket av meg, jeg av deg også finner vi ut av resten senere"?. Spør, fordi jeg har lagt merke til samtaler kvinner har med hverandre. Dette gjelder så klart ikke bare kvinner, men bruker det som et eksempel fordi de er de jeg er mest rundt. Får stadig høre "det der visste jeg ikke om han", eller "det har vi faktisk aldri snakket om før", eller "vi snakker egentlig ikke om de tingene" eller, "tør ikke å ta det opp"  Og da sitter jeg der og tenker, "men, hvordan ble dere sammen, er ikke dette ting man snakker om før en blir sammen med noen?". Er noen ting jeg føler og mener man kanskje burde snakke om eller være tydelig på,  før man tar en så stor avgjørelse av å være så intim med noen, resten av livet. Dette er jo den nærmeste personen til ungen din, dersom dere får det - hvorfor ikke være litt mer intensjonelle med hvem en blir sammen med. Lurer litt på hva forholdet da er bygd på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med "før man tar en så stor avgjørelse av å være så intim med noen, resten av livet." Jeg har aldri forstått hvorfor det skal være et mål, altså hvordan skal man finne noen hvis vedkommende først må ha alle kriteriene som trengs for at man skal dele resten av livet sammen? I praksis så tar jo det et helt liv å finne ut av og er en umulig forutsetning å ha, spør du meg. 

Så tror jeg folk flest er veldig forskjellige, noen tar en dag av gangen og tilpasser seg, evt bryter av, mens andre er mer nøye med å finne ut av alt mulig rart før man tar avgjørelse om å være fast følge. Jeg tror ikke det finnes noen fasit, og det ser man vel på prosentandelen av folk som faktisk holder sammen livet ut, den er meget lav, så sant man ikke snakker om forhold som starter i veldig voksen alder. 

I de forholdene, så tror jeg det igjen handler mindre om at alle kriterier er oppnådd for at dette skal være 100% rette person, og mer det å ha noen å dele livets høst med kontra å sitte der i ensomhet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...