Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fungerer husleieloven når en har en psykotisk leietaker, som snakker med seg selv hver dag?

Gjest a7dd6...753

Anbefalte innlegg

Gjest a7dd6...753
Skrevet

Hvordan fungerer husleieloven når en har en psykotisk leietaker, som snakker med seg selv hver dag?

Er en person som heter Mohammed her i Oslo, som har rotet seg bort i narkotika miljø gjennom voksen opplæring i språk, og endt opp med å si bissare ting som narkotika, paranoia frykt om at han skal få problemer pga han er muslim og svarting, og tar seg dermed frihet å tilsynelatende aktivt gå inn for å spre ekstremt kvalmende tankesett fordi dette kan han gjøre "i name of allah"

Han har begått en rekke handlinger som oppleves som truende, blant annet gjentatte ganger hatt snakket om navn til personer i boligen og skreker og hylt bissare samtaler.

Vedkommende er en: "Jeg kan gjøre hva fanen jeg vil, også terrorisere og være til kvalme, fordi jeg er muslim"

Lurer på hva som kan gjøres opp mot husleieloven, når vedkommende er slik opp mot religion og rigid opp mot at en kan gjøre hva en vil - en har annen kultur.

Anonymous poster hash: a7dd6...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingen forskjell. Husleigelova fungerer likt uansett.

Med denne leigetakaren så er nok vilkåra for oppseiing være oppfylt ved at truande handlingar utgjer ein sakleg grunn for å seie opp leigeavtalen.
Eg trur nok at du også har godt grunnlag for å heve leigeavtalen også. Du kan heve avtalen når leigetakaren er til alvorleg skade eller sjenanse for utleigaren.

Her kan du nok få avslutta leigeforholdet, og om nødvendig få bistand frå namsmannen til å fjerne leigetakaren med tvang.
Det er likevel viktig at du følger formkrava ved ei oppseiing. Det vil også være stor fordel om du har loggført eller på anna måte samla bevis mot leigetakaren i tilfelle dette ender opp med eit søksmål der leigetakaren motsetter seg ditt grunnlag for oppseiing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...