Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lurer på hva slags erfaringer dere har med terms of use, og privacy policy, generatorer laget av advokater

lania

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på hva slags erfaringer dere har med terms of use, og privacy policy generatorer, laget av advokater

Tenker i lys av at jeg holder på å le meg i hjel, hvis jeg en liksom skal forholde seg til lovverk omkring websider.

Har endt opp med å autogenere(f.eks med https://app.termly.io/ som ikke er AI men templates, pga ting må uansett gjennom advokater) eller kontakte en veldig god advokat direkte på området, pga frykt for ting som (i lys av openAI):

https://gdprwise.eu/policy-checker/

Er en tikkende bombe det der, uten at jeg gidder å peke på diverse websider :)

Problemet er at en må oppdatere hele tiden (se figurene nedenfor), og gyldige terms of use, privacy note og slikt, må være veldig lang og blir nødvendigvis nødt til å bli en del komplisert for å få nok "coverage" over relevant lovverk.

I termly.io, så er det egne advokater som sørger for å oppdatere policy. En kan få gratis versjon, men da må en akseptere powered by termly (se figurene nedenfor) og generere på nytt regelmessig.

Som sagt lurer på hva slags erfaring dere har med denne type generatorer.

Lurer også på om kanskje Norge burde ha sitt eget på dette, med egne norske advokater som håndterer policy oppdateringer - gjerne automatisk opp mot folks websider - opp mot terms of use og privacy policy.

image.thumb.png.ebcffb8b6ee9f353962ea21aa7354033.png

image.thumb.png.a601b4d907378a5784eba8867b7fde06.png

Endret av lania
  • lania endret tittelen til Lurer på hva slags erfaringer dere har med terms of use, og privacy policy, generatorer laget av advokater
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 6/13/2025 at 1:27 PM, lania said:

Tenker i lys av at jeg holder på å le meg i hjel, hvis jeg en liksom skal forholde seg til lovverk omkring websider.

Det er vel ikke akkurat noe å le av. Det har blitt overkomplisert, og nytteverdien er lik null - for de som gjør "bad" tracking fortsetter og alle som bare vil ha en webside blir overkjørt av lover og regler de må følge for å ikke bli dratt til retten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...