:utakt Skrevet tirsdag kl 21:28 Del Skrevet tirsdag kl 21:28 Har dere helt felles økonomi? Hvis det er tilfellet, så kanskje det blir lettere om dere deler opp litt. Nå skal jeg ikke si at vår løsning er noen "fasit", alle må finne en løsning som funker for dem, men ta det som inspirasjon. Hver måned overfører hver av oss en fast sum til en felles konto. Den bruker vi til å betale alt av fellesutgifter. Bolig, strøm, bil, forsikringer, mat, klær og aktiviteter til barn +++. Eget forbruk tar vi av lønnskontoene våre. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hun kjøper et par sko, eller en brus på bensinstasjonen. Hennes penger, hennes greie. På samme måte legger ikke hun seg bort i at jeg bestiller enda en cd, eller at jeg byttet mobil selv om den gamle fortsatt virket. For at det skal funke må dere bli enige om hvor mye som skal stå på felleskontoen og dekke de utgiftene, og da trenger dere kanskje en form for budsjett. Hvertfall se over forbruket de siste månedene slik at dere har en idé. Verdt et forsøk? 1 Lenke til kommentar https://www.diskusjon.no/topic/1953104-er-jeg-gjerrig-og-b%C3%B8r-endre-meg/page/2/#findComment-27350016
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå