Gå til innhold

LG 45"" UltraGear 45GX950A-B i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, venter i spenning på denne - LG 45"" UltraGear 45GX950A-B. Den har vært tilgjengelig i USA i ca 2mnd og deler av EU i ca 1mnd. Noen her som har erfaring med når sånt vanligvis blir tilgjengelig i Norge?

Takk for all tilbakemelding

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 hours ago, asthma said:

Hei, venter i spenning på denne - LG 45"" UltraGear 45GX950A-B. Den har vært tilgjengelig i USA i ca 2mnd og deler av EU i ca 1mnd. Noen her som har erfaring med når sånt vanligvis blir tilgjengelig i Norge?

Takk for all tilbakemelding

Har snakket med LG sin kundeservice, men de har hatt 0 peiling, i alle fall de siste gangene jeg har spurt, når / hvis de i det hele tatt får noe inn her I Norge. Hørte at de mest sannsynligvis bare vil bli solgt via tredjeparti nettsider (à la, Komplett eller proshop) men til og med der har de 0 peiling hvilken nettside...

Har selv bestilt fra Multicom.no, sendte de en melding angående tilgjengelighet siden det ikke står på produkt siden, og fikk tilbake denne meldingen:

Hei,

Jeg har snakket med leverandør og de forventer å få varen inn 13.06.25. Da antar jeg at vi har den 18.06.25 for videresending til deg 

Litt av en klusterfuck av en launch for å være ærlig... ikke velding imponert av LG

• Liker 2
Skrevet
Necrotes skrev (5 timer siden):

Har snakket med LG sin kundeservice, men de har hatt 0 peiling, i alle fall de siste gangene jeg har spurt, når / hvis de i det hele tatt får noe inn her I Norge. Hørte at de mest sannsynligvis bare vil bli solgt via tredjeparti nettsider (à la, Komplett eller proshop) men til og med der har de 0 peiling hvilken nettside...

Har selv bestilt fra Multicom.no, sendte de en melding angående tilgjengelighet siden det ikke står på produkt siden, og fikk tilbake denne meldingen:

Hei,

Jeg har snakket med leverandør og de forventer å få varen inn 13.06.25. Da antar jeg at vi har den 18.06.25 for videresending til deg 

Litt av en klusterfuck av en launch for å være ærlig... ikke velding imponert av LG

Ah nydelig, da vet vi ihvertfall noe. 

Skrevet
15 hours ago, Necrotes said:

Har selv bestilt fra Multicom.no

Så om jeg forstår deg riktig har du bestilt og betalt fra multicom? Har de noen prisgarantier av noe slag for ser at prisen varierer fra dag til dag, muligens pga dollar/euro/... svingninger?

Skrevet
6 hours ago, asthma said:

Så om jeg forstår deg riktig har du bestilt og betalt fra multicom? Har de noen prisgarantier av noe slag for ser at prisen varierer fra dag til dag, muligens pga dollar/euro/... svingninger?

Ja, har bestilt, litt usikker på betaling, og hvordan det vil fungere ang pris svingninger, da må du kontakte chatten deres, de er ganske raske i å svare på ting.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt denne i kikkerten i snart et halvår, så det blir spennende å se om det snart blir noe fremdrift.

Frykter litt at krummingen blir i overkant kraftig, for jeg bruker maskinen primært til andre ting enn spill. Hvis ikke prisforskjellen blir helt hinsides, så har jeg også vurdert storebror 990 - men med dette tempoet så frykter jeg at vi ikke ser noe til den før i 2026.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hei, slenger meg på denne diskusjonen. Har ventet lenge på denne skjermen og blir bare mer å mer frustrert. Har kontaktet LG selv men dem har jo ingen info å gi. Noe jeg syns er helt latterlig. Det er jo LG sitt produkt og dem må jo ha noe kunnskap. Men jeg ga opp LG. Jeg så Computersalg hadde den på fjernlager og skulle ta 8 dager for dem å få den inn, men etter jeg bestilte fikk jeg bare mld fra dem:

"Forventet levering er desværre ukendt. Vores leverandør er pt. ikke istand til at komme med en bekræftet dato på hvornår de manglende varer kan leveres igen."

Noe som er ganske råttent gjort, baiter kundene sine slik. Men men jeg lot bestillingen være.

Også søkte jeg litt på nett ang denne skjermen, og vipps så så jeg denne tråden. Jeg er ikke aleine om denne skjermen!
Jeg gjorde samme som Necrotes, kontaktet multicom og fikk dette svaret:

"Hei

Dette er datoen på nettsiden til vår leverandør: 05.07.2025. De pleier og være ganske riktig. Så da har vi den ca 1 uke etter det."

Så nå har jeg lagt inn bestilling os Multicom også. Så får jeg se hvem som er raskest med å levere :)

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Herregud, ser ut som de har flyttet forventet lagerstatus til 30.08.2025, sendte en melding via chatten og da ble jeg fortalt at dette også inkluderer meg som allerede har bestilt (10.05.2025), fy faen for en absolutt dritt lansering, null info...

Endret av Necrotes
Skrevet
9 hours ago, Necrotes said:

Herregud, ser ut som de har flyttet forventet lagerstatus til 30.08.2025, sendte en melding via chatten og da ble jeg fortalt at dette også inkluderer meg som allerede har bestilt (10.05.2025), fy faen for en absolutt dritt lansering, null info...

Multicom altså? Hvor kan du se det, jeg finner ingen info om forventet lagerstatus på sidene deres, eller fikk du denne infoen også via chat? Yes nå kommer vel 990 med fleksibel bøy ut internasjonalt før 950 treffer oss :(

Skrevet
Just now, asthma said:

Multicom altså? Hvor kan du se det, jeg finner ingen info om forventet lagerstatus på sidene deres, eller fikk du denne infoen også via chat? Yes nå kommer vel 990 med fleksibel bøy ut internasjonalt før 950 treffer oss :(

Ja Multicom, fikk info fra chatten. Ser at til og med 30.08 datoen har blitt tatt ned så håper at de faktisk får den inn tidligere enn det.

• Liker 1
Skrevet

Da har skjermen akkurat blitt sendt fra Multicom.no, vet ikke hvorfor akkurat siden support enda sa at 30.08.2025 er beregnet leveringstid, sendte de en email bokstavelig talt 2 timer før pakken var sendt... Bestilte den 10.mai for referanse. Ser at computersalg.no har også fått varen inn på fjernlager for de som er ok med å betale litt ekstra for å få varen tidligere.

Skrevet
Necrotes skrev (7 timer siden):

Da har skjermen akkurat blitt sendt fra Multicom.no, vet ikke hvorfor akkurat siden support enda sa at 30.08.2025 er beregnet leveringstid, sendte de en email bokstavelig talt 2 timer før pakken var sendt... Bestilte den 10.mai for referanse. Ser at computersalg.no har også fått varen inn på fjernlager for de som er ok med å betale litt ekstra for å få varen tidligere.

Damn, du er heldig! står fortsatt "Ordrestatus: Bestilt, ikke sendt" hos meg 😕 men bestilte ikke før 11.06 da. Håper dem får inn flere snart. RIP.

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, Sprocketfix said:

Jeg er ikke jelly i det heletatt :C

Kommer sikkert ganske så raskt, såg boksen som inkluderte strømkabelen til skjermen hadde no (Norway)  på seg, så ser ut som LG har planlagt litt iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...